The second week - Reisverslag uit Macclesfield, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu The second week - Reisverslag uit Macclesfield, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu

The second week

Blijf op de hoogte en volg Savanna

06 December 2015 | Australië, Macclesfield

Zondagochtend werd ik door de kinderen wakker gemaakt en dacht ik dat het vast al laat was dat ze zo binnenstormde, maar het was pas half 7. Uiteindelijk heb ik in mijn bed kunnen liggen tot 7 uur, voordat ik moest haasten om mezelf klaar te maken voor het ontbijt. Waarschijnlijk omdat het zondag was gingen we de stad in om ergens te ontbijten. We gingen zitten bij een leuk restaurantje, waar wij de eerste klanten waren van de dag. Ik had porridge met honing, kaneel en fruit, mega lekker. De kinderen waren bij het ontbijt een beetje moe, waarschijnlijk omdat ze vannacht niet zo heel lang hebben geslapen. Na het ontbijt zijn we teruggelopen naar het appartement. Het appartement is trouwens echt schitterend en veel groter dan ik had verwacht. In het appartement hebben we onze spullen gepakt en weer vertrokken naar huis. Aurie heeft namelijk vanavond haar ballet concert en we willen niet dat ze te moe is. Van Melbourne naar huis heb ik heel de weg teruggereden. Het laatste stuk dat je rijdt naar huis vond ik in het begin wel lastig, maar begin ik al beter in te worden. De snelheidslimieten liggen tussen de 60 en 80 km/uur, terwijl je een smalle, kronkelende eenbaansweg door de bergen rijdt. Eenmaal thuis had ik eindelijk tijd om mijn nagels te lakken. Ondertussen was de rest begonnen met de kerstversieringen op te hangen in het huis, wat de kinderen helemaal enthousiast maakte. Ze waren ook helemaal weg van alle flikkerende lampjes. De versieringen zijn heel leuk geworden, maar is toch wel anders zonder een echte kerstboom in huis. Na druk bezig te zijn geweest was het tijd voor lunch en heeft Paige voor ons alle een kaasplank gemaakt. Halverwege onze lunch kwam Paige haar vader, David binnen om vanavond Aurie te zien optreden (wat voor hem 2 uur rijden is). Omdat ik graag nog mijn blog wilde posten, voordat we moesten vertrekken om Aurie te zien dansen, ben ik naar het kantoor van Wes gereden om Wifi te kunnen gebruiken. Jammer genoeg was de Wifi buiten niet heel snel en heb ik daar volgens mij wel een uur gezeten (en rondgekeken). Weer thuis was iedereen druk bezig met zich klaar te maken voor vanavond. Het duurde zo lang dat we met haast vertrokken en Aurie eigenlijk een kwartier te laat kwam voor de verzameltijd. Aurie had veel toeschouwers, waaronder opa Dawn, oma Don, opa David, Paige, Wes, Mimi en Mallory. Het concert vanavond zou uit twee delen bestaan, maar wij zijn alleen voor het eerste deel gebleven. In het eerste deel dansten jonge en oudere kinderen en het was zo leuk om te zien. Vooral de kleintjes, waar Aurie bijzat, en allemaal andere dingen deden. Na het concert zouden we gaan eten bij een Chinees in Belgrave en ben ik samen met Mallory daar naar toe gereden. Eenmaal daar was het heel gezellig en zelfs Jake was nog op tijd om mee te eten na zijn ice-hockey wedstrijd. Mallory en ik delen denk veel dezelfde interesses (o.a. make-up en kleding) en we hebben zelfs afgesproken om te gaan shoppen zondag. Voor dessert kregen we een geluk koekje waar op die van mij ‘Generosity and perfection are your everlasting goals’ stond. Na de leuke avond heb ik weer naar huis gereden en zijn we snel daarna gaan slapen.

Vandaag is weer een andere werkdag. Aurie kwam vandaag pas om kwart voor 8 haar bed uit, net toen Donna aankwam. Paige zorgde ervoor dat Aurie snel haar ontbijt had en was aangekleed, voordat ze haar weg moest brengen naar de kleuterschool. Mimi wilde eerst graag mee naar de kleuterschool, maar nadat Paige de Playdough tevoorschijn hield, was het geen probleem meer om thuis te blijven. Voor snack hadden we weer fruit met yoghurt. Daarna hebben we een CD geluisterd met kinderrijmpjes, terwijl ik ze voorlas uit een groot boek. Mimi sufte hierdoor wel wat in en heb ik haar makkelijk op bed kunnen leggen. Ondertussen had ik wat tijd voor mezelf en heb ik buiten in de zon kunnen zitten (zou vandaag 30 graden worden). Een half uurtje later kwam Paige terug met Aurie en vertrok, na lunch te hebben gemaakt voor Aurie, gelijk weer. Ondertussen probeerde ik Mimi wakker te maken, die gelukkig rustig wakker werd. Voor Mimi en mijzelf heb ik een sandwich met ham gemaakt. Beiden meiden kregen na de lunch een lolly, die ze gisteren bij de Chinees hebben gekregen en hadden daar veel meer plezier mee dan ik me kon voorstellen. Nadat de lolly’s op waren, zijn we in onze badpak en bikini gesprongen en hebben we buiten het zwembadje gevuld om vandaag lekker met water te spelen (natuurlijk de zonnebrand en de hoeden niet vergeten). Wanneer we al een uurtje buiten hadden gespeeld, besloot ik om de planten wat water te geven, maar dat liep iets anders af dan gedacht. Toen ik klaar was met sproeien, wilde ik de tuinslang terugleggen, terwijl ik daar mee bezig was, stapte ik ergens in en lag er ineens een stukje van mijn huid onder mijn voet open. We zijn gelijk met z’n alle naar binnen gegaan en Donna heeft geholpen met mijn voet te ontsmetten en een pleister erop geplakt. Dan was het alweer tijd voor wat ‘biscies’ met kaas. Daarna had Aurie het idee om verpleegster te spelen en mocht ik heerlijk languit op de bank liggen om te ‘herstellen’. Ondertussen moest ik het bad laten vollopen en zijn de meiden, na nog wat gedanst te hebben op muziek, het bad ingesprongen. Precies wanneer ze eruit waren en ik de kinderen hun pyama’s had aangetrokken, kwam Paige weer thuis. Niet veel later kwam ook Wes thuis en hebben we rond half 7 met zijn alle avond gegeten. Na het avondeten heb ik nog even op de bank gezeten, terwijl het ineens ging regenen en de stroom uitviel. Storm volgde snel, wat maar 5 minuten duurde. Na een uurtje was de stroom gelukkig weer gefikst en ben ik snel daarna gaan slapen.

Vandaag zou ik pas om half 1 moeten beginnen met oppassen, omdat Aurie en Mimi beiden naar de kleuterschool en de crèche zijn. Wanneer ik om 9 uur wakker werd en de keuken inliep om te ontbijten, was niemand meer thuis. De ochtend heb ik lekker voor mezelf gehad en kon ik besteden aan wat activiteiten op te zoeken op de iPad. Rond half 12 kwam Wes thuis om te zeggen dat ik niet vanaf half 1, maar vanaf 3 moet oppassen, omdat Aurie een verjaardagsfeestje had wat ze waren vergeten. Ik mocht zijn auto lenen voor de tijd die ik nog had, omdat Paige en Wes later samen naar een meeting gingen en aan één auto genoeg hadden. Deze kans wilde ik natuurlijk pakken om te oefenen en wat meer van de omgeving te zien. Ik ben naar Belgrave gereden en heb daar leuk in de shops rondgekeken, totdat het tijd was om naar huis te gaan en ik nog snel een ‘take-away’ koffie heb gehaald bij de bakker om mee te nemen in de auto. Iets na 3 uur werd Aurie thuis afgezet door Lisa, iemand die voor Paige en Wes op het kantoor werkt. Aurie was enthousiast over het verjaardagsfeestje en liet meteen al het snoep zien wat ze had gekregen. Daarna hebben we samen ‘Frozen’ en ‘Peppa Pig’ memory gespeelt, wat ze in het begin niet leuk vond, omdat ik voor stond, maar nadat zij aan het winnen was, liet ze goed weten dat ze voor stond en was ze weer helemaal blij. Inmiddels was het alweer bad-tijd en zijn we daar snel ingedoken om vervolgens, na aangekleed te zijn, lekker los te gaan op wat muziek. Om half 5 werd Mimi ook onverwachts thuisgebracht door Lisa, wie ik pas ’s avonds had verwacht binnen te zien komen samen met Paige en Wes. Mimi was ook gelijk in bad gesprongen, afgedroogd en aangekleed. Na allemaal schoon te zijn heb ik mogen genieten van een paardenshow gegeven door Aurie en Mimi, die ook allemaal kostuums uit de kast trokken. Niet veel later waren mama en papa weer thuis en hebben we heerlijk met zijn alle avond gegeten. Nadat de kinderen op bed lagen hebben Paige, Wes en ik nog even op de bank tv-gekeken, terwijl Aurie een stuk of 3 keer uit haar bed kwam, omdat ze niet kon slapen. Rond 10 uur ben ik zelf in slaap gevallen in mijn bed.

Woensdag zou niet een hele mooie dag worden en heb ik besloten om wat activiteiten binnen te doen. Rond kwart voor 8 waren de meiden wakker. Wanneer ze iets voor 8 uur aan het ontbijt zaten, kwam Donna binnen voor een andere werkdag. Een kwartiertje later ging Paige weg en hebben we met zijn alle mama staan nazwaaien bij het raam (wat we altijd doen). Na het ontbijt afgemaakt te hebben, hebben de meiden hun tanden gepoetst en zichzelf aangekleed. Ik had voor de kinderen wat activiteiten gepland om te doen, maar dat hadden ze niet meteen nodig. Ze hebben in de speelkamer een klein uurtje samen gespeeld, wat mij de mogelijkheid gaf om de volgende activiteit klaar te leggen. Aurie heb ik wat letters leren schrijven en woorden erbij te laten bedenken, terwijl Mimi gewoon kon tekenen. Daarna mochten ze allebei met de stickervellen spelen, wat ze geweldig vonden. Inmiddels was het 10 uur en hebben de meiden een snack gehad, toast met honing/pindakaas. Omdat Paige bijna jarig is (9 December) heb ik een mega grote kaart gekocht, welke ik samen met de kinderen wilde geven. Om de kaart nog iets beter te maken, wilde ik eerst de kinderen er een handdruk met verf in laten zetten en later op de dag verder laten versieren. Terwijl de kaart aan het drogen was, hebben we wat ‘playdough’ gemaakt, wat ik voor het eerst deed. Ik was wat dingen vergeten op tijd te mengen, maar heb daardoor wel een super mooie lemongroene kleur gekregen. De kinderen zijn daar een tijdje zoet mee geweest, totdat ik Mimi in bed moest leggen en we alles hebben opgeruimd. Terwijl Mimi aan het slapen was, wilde ik wat spelletjes met Aurie spelen, maar die was druk genoeg en heel lief met haar paarden in de speelkamer aan het spelen, dat ik haar maar heb laten gaan. Ondertussen kwam Paige ineens thuis, die wat dingen wilde regelen voor mijn mobiel, waardoor ik heel snel de kaart, die op het aanrecht lag, moest verstoppen. Nadat Paige was vertrokken heb ik Mimi bevrijd uit haar kamer (die na half uur te hebben geslapen, niet kon stoppen met praten tegen zichzelf) en heb ik voor beiden meiden een verse sandwich met ham gemaakt. Na de lunch hebben we de kaart van Paige verder versierd, met wat tekst, glitters, stickers, tekeningen etc. De kaart is echt schitterend geworden. De meiden hebben snel geholpen alles weer op te ruimen en zijn vervolgens weer opnieuw samen gaan spelen in de speelkamer. Uiteindelijk kwamen ze weer uit de speelkamer en hebben we met zijn alle gedanst op de muziek, totdat het tijd was om weer in bad te gaan. Vandaag was het haar-was-dag, waar Aurie altijd tegen opziet, maar gelukkig wel weer probleemloos gelukt is. Gelijk nadat de meiden hun pyjama’s aanhadden, kwam Paige thuis van werk. Bij het avondeten hebben we vandaag met zijn 4e gegeten, omdat Wes de stad in moest voor een meeting. Daarna hebben we nog even op de bank gezeten en ben ik, voordat het donker werd, naar buiten gegaan om wat kangoeroes te spotten. Gelijk toen ik over het erf liep, zag ik links in het weiland wat kangoeroes zitten, die helaas gelijk wegsprongen toen ze mij zagen aankomen. Eenmaal aan het einde van het erf liep ik naar links, waar ik dezelfde kangoeroes snel de weg zag overspringen om zich te verstoppen in de bossen. Weer thuis hadden de kinderen iets wat moeite met meteen in slaap te vallen en was Aurie zelfs mijn naam aan het roepen wanneer ik langsliep naar mijn kamer om wat te pakken. Uiteindelijk was ze in slaap gevallen. Paige en ik hebben samen nog even op de bank gezeten, totdat Wes om 9 uur weer thuis kwam en ons vergezelde. Al met al was het een geslaagde dag vandaag.

Vandaag heb ik heel de dag weer mogen doorbrengen met Aleesha. Iedereen was vandaag laat op en wanneer Aleesha binnenkwam, zaten de meiden nog aan het ontbijt. Toen Paige wegging hebben de meiden hun ontbijt afgemaakt en hun tanden gepoetst en hebben we hun haren gekamd en aangekleed. Daarna zijn we de tas ingaan pakken voor het zwembad. Rond kwart voor 10 waren we in het zwembad en konden we nog een halfuurtje spelen, voordat Aurie haar les begon. De les duurde 45 minuten en ging over hoe de strandwacht je kan redden. De kinderen hadden het erg naar hun zin in het zwembad. Weer in de kleedkamers heb ik samen met de meiden een douche genomen en heeft Aleesha ze afgedroogd en aangekleed. Op de weg naar huis hebben we eerst een stop gemaakt bij de supermarkt om wat boodschapjes te halen dat we nodig hadden voor de lunch. De tweede stop was bij het kantoor waar Wes en Paige werken, om een telefoon met Australisch nummer voor mij op te halen. Thuis hebben we Mimi gelijk in bed gestopt en zijn we met zijn 3e alvast gaan lunchen (wat pasta van de vorige avond). Aleesha heeft de was van het zwemmen gelijk in de wasmachine gestopt en uitgehangen. Rond half 2 hebben we Mimi uit bed gehaald en aan de lunch gezet. Beiden meiden hebben na de lunch een zelfgemaakte fruitijsje gekregen, die nog in de vriezer lagen. Aleesha heeft ook gelijk laten zien hoe ze deze maakt, zodat ik het de volgende keer kan doen. Na de lunch zijn we doorgereden naar een boomgaard, waar je tegen betaling fruit kon plukken. Eerst zijn we naar een gegaan waar we kersen konden plukken en hebben we ongeveer een kilo meegenomen. Daarna zijn we naar een andere gegaan waar we in de hitte frambozen hebben geplukt en hadden we denk wel 1,5 kilo. Het leuke was ook dat je tijdens het plukken het fruit ook mocht eten. Eenmaal weer thuis, was Paige ook net thuis gekomen van werk. Wes kwam niet veel later thuis. Beiden waren erg moe van een lange werkdag. Na avond te hebben gegeten en wat op de bank te hebben gehangen, kreeg ik een bericht van Joke dat ik haar kon bellen (wat ik gister had afgesproken, maar beetje was vergeten). Joke (komt uit Nootdorp, maar woont al 7 jaar in Australië) houdt ook van paardrijden en leek het leuk om een keer samen te gaan rijden. Na wat datums en andere informatie gehoord te hebben was het gesprek alweer voorbij en ben ik gelijk mijn bed ingedoken.

Vrijdag is normaal gesproken een dag dat ik niet hoef te werken, maar Paige had een werkafspraak, waardoor ik vandaag wel moest werken. Rond 9 uur stond ik op en heb ik me op m’n gemak klaargemaakt voordat ik om 11 uur moest beginnen. De meiden waren in de ochtend al druk bezig geweest met hun moeder, met boodschappen doen en frambozen-muffins bakken en eten. Toen mama weg was heb ik Mimi gelijk op bed gelegd en ben ik met Aurie over het erf gaan lopen om stenen te verzamelen in ons mandje. Ondertussen was Donna ook al aangekomen, die voor me in de gaten hield als Mimi wakker zou worden. Na buiten wat rond te hebben gelopen, zijn we naar binnen gegaan en heb ik lunch klaargemaakt voor de meiden. Om Mimi rustig wakker te laten worden, duurt altijd wel even, dus heb ik eerst Aurie aan tafel gezet. Terwijl Mimi nog aan tafel zat (weigerde om de laatste hap te nemen), heb ik alvast de verfspullen uitgestald op de tafel ernaast. Toen Aurie kwam om te gaan verven, veranderde Mimi opeens van gedachte en nam ze toch nog haar laatste hap om ook mee te kunnen verven. Eerst hebben we de stenen gewassen, voordat de kinderen deze konden verven. Aurie wilde allerlei kleuren door elkaar mixen en verschillende kleuren hebben, terwijl Mimi met haar kwast door alle kleuren tegelijk ging en er uiteindelijk een paarsachtige kleur overbleef. Om de stenen helemaal af te maken, had Donna nog een zakje met allemaal oogjes en andere prulletjes gevonden. De stenen waren echt prachtig geworden, maar de troep die we hadden gemaakt was iets minder. De kinderen schoon krijgen was nog wel het moeilijkst, omdat de verf bijna niet van de huid af te krijgen was. Terwijl ik alles verder aan het opruimen was, heeft Donna de kinderen hun badpak aangetrokken en ook nog verwent met een lekker chocolaatje die ze speciaal voor hen had meegenomen. Na het meeste te hebben opgeruimd ben ik met de kinderen naar buiten gegaan, zodat Donna de tijd had om binnen de vloer te doen. Aurie heeft de planten water geven en het zwembadje gevuld. Op begeven moment kwam Bruce aangelopen met een hagendis in zijn handen en heb ik hem vast mogen houden en Aurie heeft hem nog geaaid. Daarna ben ik naar binnen gegaan om voor de kinderen een fruitijsje te halen, waar ze helemaal gek van zijn. Niet veel later was Donna klaar met de vloer binnen en zijn we weer naar binnen gegaan, wat niet geheel probleemloos ging. Binnen heb ik de kinderen weer hun normale kleren aangetrokken, omdat het al bijna 4 uur was en Paige of Wes om 4 uur thuis zouden zijn. Maar om kwart over 4 waren ze er nog steeds niet en heb ik gebeld of ik alvast de kinderen in bad zal doen. Dat was goed, want Paige was wat later vandaag. Na de kinderen in bad gestopt te hebben en aangekleed, kwam Wes thuis, die de kinderen weer aan ging kleden, omdat we toch uiteten gingen bij Paradise Valley Hotel in Emerald. Wij zijn er met Wes heengereden, waar we Paige, Jake, Mallory en Dann ontmoette. Was lekker warm weer om buiten te eten. Om half 9 waren we weer terug en heb ik gewacht op Damiean (zoon van Joke, die ook Nederlands kan) om me op te halen en naar een pub in Belgrave te gaan. Daar hebben we andere Australische vrienden ontmoet, waar we die avond mee hebben gezeten. Ook was er nog een andere rare jongen die volgens mij onder invloed van iets was en best agressief overkwam, maar hij wilde hele tijd bij ons staan en proberen te communiceren, maar alles wat je zei was volgens mij voor hem een belediging en ik snapte helemaal niks van hem. Ik was blij dat ik met allemaal andere was, anders was ik daar niet blijven zitten. Verder was de avond heel gezellig en was ik rond 1 uur weer thuis. Paige en Wes hadden heel lief de lichten buiten, binnen en in mijn kamer voor me aangelaten en mijn bed opgemaakt, zodat ik gelijk kon slapen, wat echt heel lief was.

Vandaag werd ik rond half 10 wakker en was ik helemaal alleen thuis. Rond 12 uur kwam Paige weer thuis met de kinderen. Heel de dag heb ik een beetje in de woonkamer of mijn slaapkamer of buiten rondgehangen, totdat we om 5 uur vertrokken naar Melbourne. Eenmaal aangekomen bij ons appartement, hadden Paige en Wes heel veel haast om op tijd bij hun afspraak te komen. Eerst zouden ze ons afzetten bij een restaurantje, maar die bleken allemaal vol te zitten, waardoor ik uiteindelijk zelf iets moest zoeken om met de kinderen te gaan eten. Nadat we een soort van zelfbedieningsrestaurantje hadden gevonden en ik met de kinderen aan tafel zat met ons avondeten, moest Aurie ineens naar het toilet. Ik aan de buren vragen of ze op ons eten wilde letten, omdat Aurie naar het toilet moest. Gelukkig toen we terugkwamen stond alles er nog net zoals we het hadden achtergelaten. Na het eten zijn we teruggelopen naar het appartement, heb ik de kinderen klaargemaakt voor de nacht, voordat ze nog een half uurtje konden spelen. Daarna hebben we een verhaaltje gelezen en zijn de kinderen gaan slapen. Aurie is een keer uit haar bed gekomen vanwege een nachtmerrie over een draak, maar lag daarna braaf te slapen. Ik ben zelf rond 10 naar bed gegaan, maar omdat Paige en Wes maar één paar sleutels hadden, moest ik om 12 even mijn bed uit om de deur voor ze te openen.

Zondagochtend ben ik om half 8 wakker gemaakt door de meiden, die mij vertelde dat ik al veelte lang had geslapen. Na gehaast te hebben en om 8 uur in de woonkamer te zitten, waren Paige en Wes pas om 9 uur beneden. Voor ontbijt zijn we de stad in gegaan en hebben we een leuk barretje aan de Yarra rivier gevonden. Paige deed de bestellingen voor ons, omdat ze aan de bar moest bestellen en had voor mij porridge gehaald, voor de meiden pannenkoeken en voor hunzelf brood met ei en bacon. Na de lunch zijn we met de meiden naar de markt gelopen, vlakbij ons appartement. Ze vonden het prachtig en wilde alles aanraken en hebben. Rond half 11 zijn Paige en Wes met de kinderen vertrokken naar huis, zodat ik nog tijd had voor mezelf om in Melbourne rond te kijken. Ik ben eigenlijk niet ver gekomen, omdat ik gelijk een gebouw met winkels in dook en daar kleren ben gaan passen. Ben geslaagd met een leuk zomerjurkje en een shirtje. Daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan en heb ik snel een koffie gehaald voordat ik om 12 uur de auto in sprong. Dit was mijn eerste rit alleen van Melbourne naar Macclesfield en is gelukkig goed verlopen (met de hulp van de navigatie). Rond 1 uur was ik thuis en moest nog een halfuurtje wachten totdat Mallory (schoondochter Wes) me kwam ophalen om te shoppen. Uiteindelijk kreeg ik om half 2 een bericht van Mallory of ik al thuis was, bleek dat ik alles naar een verkeerd nummer had gestuurd. Uiteindelijk was ze er om 2 uur en zijn we vertrokken naar een groot winkelcentrum hier in de buurt. Daar wist ze precies naar welke winkels we moesten gaan. Mallory heeft best veel gekocht en ik ben er ook achter gekomen dat ik wat kieskeurig kan zijn qua kleding, want ik ben daarvoor helaas niet geslaagd. Ik heb kerstcadeautjes voor de meiden en foundation gescoord. En van Mallory heb ik een ketting en een zonnebril gekregen, omdat ik de pin van mijn creditcard niet wist… Na het shoppen zijn we naar haar moeders huis gereden, waar we de kerstcadeautjes hebben ingepakt en ik Mallory haar honden heb ontmoet, waar ze helemaal weg van is. Daarna zijn we doorgereden naar Jake (vriend van Mallory) zijn huis om avond te eten, voordat ze me weer thuis heeft afgezet, zodat ze op tijd bij Jake zijn ijshockey-training kon zijn. Toen ik thuis kwam, waren de meiden gelijk nieuwsgierig naar de spulletjes die ik had gekocht, wat ze niet mochten zien en ze alleen maar nieuwsgierig maakte. De kinderen werden gelijk nadat ik thuis kwam naar bed gebracht en ik ben zelf niet veel later gaan slapen. Vandaag was een leuke dag met Mallory.

  • 06 December 2015 - 18:20

    Petra Rullens:

    Jou dagen zijn goed gevuld, leuk om te lezen dat je zo lekker bezig bent! Fijn dat het zo goed gaat met het verzorgen en oppassen op de meisjes. En ook leuk dat je al een keer ben wezen shoppen :-). Succes weer komende week xxx

  • 06 December 2015 - 20:30

    Pappa:

    Lieve Savanna wat is het leuk om jou (uitgebreide) verslagen te lezen! Het is net alsof ik zelf ergens in Australie mee ben aan het genieten. Ik ben trouwens nu wel benieuwd wie Joke is en of we haar familie kennen, zijn ze oud nootdorpers of 'import'. Wel leuk dat het zo'n gezellige leuke familie is waar je woont, maar daardoor is het ook soms wel druk. Ik kan me goed voorstellen dat je 's avonds wel eens verlangt naar je bedje ;) Ik hoop dat je veel leuke vrienden blijft ontmoeten en dat je veel leuke dingen blijft mee maken. De groetjes aan Paige, Wes, Aurie, Mimi, opa's en alle andere, en ik verlang al naar je volgende episode.

  • 27 December 2015 - 20:13

    Joke:

    Hi lieverd
    Jee wat heb jij een druk agenda zeg. Ik lees dit bericht wat laat, alhoewel ik had het wel gelezen maar heel snel en nu ik een paar dagen vrij heb heb ik echt even de tijd voor kunnen nemen. Heel leuk om jou ervaringen te lezen en wat heb je veel gedaan . Inmiddels zal dat wel met vele verhalen aangevuld zijn. Erg leuk om te lezen en vooral om te weten hoe het met je gaat. En je zal nog veel meer nieuwe dingen gaan ontdekken ik ben trots op je je doet het geweldig! Maar laat je niet van de wijs brengen he en geniet van alles wat je meemaakt Je doet het geweldig!! Geniet ervan, wij vinden het ongelofelijk knap van je. Dikke kus

  • 30 December 2015 - 14:45

    M & JC:

    Dear niece!

    Ho ho ho, de kerstman is alweer vertrokken.
    Een Australische Kerst, het was anders, niet alleen voor jou, maar ook voor ons hoor! Hoe zou Savanna het hebben? Gaat het goed? Daar denken wij regelmatig aan. Wat een fantastische dingen maak je mee, maar hopelijk heb je ook minder leuke dagen (huh????..dê..), althans zo denken wij erover, daar leer je van en hoe zou je anders de mooie dagen/dingen kunnen onderscheiden/waarderen. Win, win situatie. Weet je wat zo leuk is, dan verlies je nooit!

    Ho ho ho, is weg, maar Oh oh oh wat zijn wij trots op je!! Wat heb je al veel ondernomen.

    Nu moet ik opschieten om je HAPPY NEW YEAR te wensen, want bij jou is het al eerder nieuw jaar.

    Dear niece, the very best wishes for a good , adventurous, inspirational, creative , inquisitive, successful and healthy 2016 !!!! Joehoe !!!!

    Dikke nieuwjaarsknuffel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Heel veel liefs!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savanna

Hier kunnen jullie al mijn avonturen lezen die ik mee ga maken in Australië. Hope you enjoy it!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 10613

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 20 Juni 2016

Au-pair en backpacken Australië

Landen bezocht: