weekendje Melbourne - Reisverslag uit Macclesfield, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu weekendje Melbourne - Reisverslag uit Macclesfield, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu

weekendje Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Savanna

11 Januari 2016 | Australië, Macclesfield

Het is al een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb geplaatst, maar dit komt omdat het niet zo goed liep tussen mij en de familie. Na een maand dat ik daar heb gewerkt, wilde ze graag dat ik zou stoppen, waar ik de precieze reden nog steeds niet van weet. Waarschijnlijk wilde ze zelf weer moeder zijn. Ik zit nu al 3 weken zonder baan en woon momenteel bij hun zoon, Todd in huis. Ik ben al een aantal weken aan het zoeken naar een nieuwe familie om te gaan werken en denk nu eindelijk een gevonden te hebben. Woensdag zal ik dit gezin opzoeken, om zeker te weten dat het zal werken. Als alles goed verloopt zou ik het eind van deze week al kunnen beginnen. Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit om weer te gaan werken, want heel de dag niks doen begint wel te vervelen. Hier alvast een nieuwe update van het afgelopen weekend:

Weekendje Melbourne
Vrijdag 8 januari:
Omdat ik zoveel mogelijk tijd in de stad wilde doorbrengen dit weekend, wilde ik in de ochtend al de trein pakken in Belgrave. Toevallig rijdt Damiean elke morgen door Belgrave om op zijn werk te komen en had ik het geluk dat hij me een lift wilde geven. Deze morgen stond ik om 6 uur op, om mijn spullen te pakken, mezelf klaar te maken en te ontbijten, voordat ik om 6:50 werd opgehaald. In de auto kwam het ter sprake dat je een Myki kaart nodig hebt voor de trein en gelukkig was Damiean zo lief om die van hem aan mij uit te lenen, zodat ik makkelijk naar en in de stad kon reizen. Rond kwart over 7 pakte ik de trein. Omdat Belgrave het eindstation is, kon ik heerlijk rustig zitten en pakte ik mijn boek om te lezen voor het aankomende uur. Naarmate we dichterbij de stad kwamen, werd de trein helaas wat meer bevolkt en was het niet zo rustig meer. Rond 9 uur was ik bij het hostel (home @ the mansion) en wilde ik gelijk inchecken, maar op een of andere manier werkte mijn creditcard hier niet, waardoor ik later terug mocht komen met cash om in te checken. Gelukkig kon ik wel mijn veelte zware tas achterlaten, voordat ik de stad in ging. Allereerst ben ik naar Southgate foodcourt gewandeld, waar ik heb genoten van een heerlijke cappuccino. Niet veel later ben ik naar de staatbibliotheek van Victoria gewandeld, waar een gratis wandeltour zou beginnen om half 11. Toen ik daar aankwam was het al druk bevolkt en waren er meer dan honderd mensen. Omdat ik alleen was besloot ik me om bij 2 Zweedse meisjes aan te sluiten, Nikee en Frida (die op rondreis zijn door Australië). Daarna sloten ook Mario (Spaanse jongen die nog paar maanden in Melbourne in restaurant zal werken) en Fabienne (Duits meisje die werkt als au-pair in Tasmanië) bij onze groep aan. De gids, Alex die we hadden, kon de leukste dingen over Melbourne vertellen en was heel de tour zo levendig en enthousiast, wat het echt een geweldige tour maakte. We zijn van de bibliotheek langs de gevangenis, Old Melbourne Goal, Royal exhibition building, Parliament gardens, Princess Theatre, House of parliament, Streetart places, China Town, Centre Plaza, Paul’s Cathedral Melbourne, Federation Square, Princess Bridge en State Theatre gelopen. Na de tour heb ik in de foodcourt geluncht met de drie andere meiden uit onze groep. De Zweedse meisjes moesten daarna gelijk weg, omdat ze nog wat moesten uploaden in hun hostel voordat hun internetlimiet verliep. Samen met Fabienne zijn we naar mijn hostel gegaan en hebben we daar wat rond gehangen in de ‘chill-hoek’. Hier konden we op wifi en heb ik mijn berichten gecheckt voor nieuwe families. Eentje heb ik een sms gestuurd, die me gelijk opbelde om me te spreken. Alleen ik kon niet direct opnemen, omdat het te luidruchtig was. De voicemail die ik heb is van een man waar het nummer eerst van was, dus ze dacht gelijk dat ze verkeerd verbonden was. Maar nadat ik haar terugbelde was het gelukkig helder en heb ik een geweldig gesprek gehad. De familie woont in Mornington Peninsula en vraagt niet alleen om voor de kinderen te helpen, maar ook om voor de paarden te zorgen (inc. rijden)! Na wat rond te hebben rondgehangen in het hostel zijn we de stad ingegaan om in de supermarkt ontbijt te halen en om ergens te dineren. Uiteindelijk zijn we bij de chinees gaan zitten. Opmerkelijk was dat het restaurant compleet vol zat en wij de enige niet chinezen waren. Na het avondeten is Fabienne nog even mee geweest naar het hostel, voordat ze de tram om 9 uur terug naar haar hostel pakte. Daarna heb ik nog de film ‘The breakfast club’ gekeken met wat andere mensen uit het hostel, voordat ik rond 11 uur ging slapen.

Zaterdag 9 januari:
Vandaag werd ik uit mezelf al om half 7 wakker, maar omdat iedereen nog lag te slapen en ik niet heel grote plannen had voor in de ochtend ben ik blijven liggen tot uurtje of half 9. Nadat ik had ontbeten en mezelf had klaargemaakt ben ik naar het tramstation gelopen om een rondritje te maken door de stad in de gratis tram tour. Deze tram loopt helemaal om het CBD heen en brengt je bij veel toeristische bezienswaardigheden. Rond 12 uur ben ik uit de tram gestapt om vanaf daar naar het treinstation in Flinderstreet te lopen en Linda (Duitse au-pair) om half 1 op te halen. Samen zijn we naar de Starbucks in Collinstreet gelopen voor de au-pair meeting van de organisatie. Uiteindelijk waren we met vier au-pairs en Mandy (adviseur AIFS). Ik was heel erg enthousiast om Mandy eindelijk te ontmoeten, omdat ik haar al een aantal keer aan de telefoon had gesproken voor advies. De andere twee au-pairs waren Sophia (Duits) en Josi (Duits). Nadat we compleet waren hebben we allemaal wat besteld. Ik had het spontane idee om een ice coffee, caramel macchiato, te proberen, waar ik achteraf wel spijt van had. Ik had liever een normale frappuchino gehad. In de Starbucks hebben we wel ruim een uurtje gezeten, voordat we met zijn alle naar het informatie centrum zijn gelopen op Federation Square om zoveel mogelijk flyers te verzamelen met activiteiten in en rondom Melbourne. Ik denk dat ik meer dan genoeg te doen heb voor het aankomende jaar, met een stapel flyers zo dik als een boek. Hierna hebben we gedag gezegd tegen Mandy en zijn we met zijn vieren naar de foodcourt gegaan in Southbank om wat te lunchen. Halverwege de lunch arriveerde een vriendin van Sophia, Sofie (Duitse au-pair), die zich bij ons aansloot voor de rest van de middag. We zijn die middag naar de National Gallery of Victoria gegaan om de gratis exhibitie te bewonderen, wat helaas tegenviel. De enige gratis exhibitie was gemaakt door een man die kattenbezeten was en dit zeker niet ongemerkt liet, wat best wel creepy was. Vanaf het museum zijn we weer teruggelopen naar Federation Square, zodat de andere meiden avondeten konden kopen, voordat ze weer weg moesten. Federation Square was vandaag nog levendiger dan normaal, doordat er een Latin festival bezig was. Overal kwam muziek vandaan en waren mensen aan het dansen. Ook was er op het midden van het plein een waterbaan, waar je tegen betaling gebruik van kon maken en waren er allemaal kraampjes met voedsel uitgestald. Nadat Sophie en Sofie weg waren gegaan, wilde Linda, Josi en ik naar de Royal Botanic Gardens lopen, maar uiteindelijk bleek het verder lopen te zijn dan verwacht. Halverwege besloten we toch maar weer om terug te gaan, zodat Josi op tijd de trein kon hebben. Wel zijn we nog langs Shrine of Remembrance gewandeld, wat een indrukwekkende tempel was om te zien. Toen Josi eenmaal vertrokken was heb ik met Linda nog een sandwich gehaald, voordat ook zij er vandoor ging. Eenmaal weer terug in mijn hostel had ik weer contact met Fabienne. We spraken af dat ze naar mij toe kwam, zodat we samen uit konden in de stad of een drankje konden doen. Rond 11 uur was ze bij mij en zijn we naar Federation Square gelopen. Toen we de eerste club in wilde werd er om onze ID gevraagd en konden we helaas niet naar binnen, omdat Fabienne die van haar vergeten was. Uiteindelijk zijn we maar op hetzelfde plein een drankje wezen doen, wat ook heel gezellig was. We hadden allebei een frambozen cocktail besteld (kostte wel 11 dollar) en hebben tot een uurtje of 1 op het terras gezeten en gezellig gekletst. Daarna hebben we elkaar gedag gezegd om vervolgens weer ons bed op te zoeken.

Zondag 10 januari:
Rond 9 uur werd ik wakker door mijn wekker en had ik het helemaal niet erg gevonden om nog een paar uurtjes te blijven liggen, maar omdat ik uitgecheckt moest hebben voor 10 uur, moest ik wel mijn bed uit. Na de check-out had ik alle tijd om mezelf klaar te maken en was het ook nog mogelijk om mijn tas op te bergen, zodat ik het niet heel de dag met me mee hoefde te sjouwen. Vanaf het hostel ben ik naar de foodcourt in Queen Victoria Market gewandeld om hier mijn ontbijt te kopen. Ik heb gekozen voor een heerlijke bieten salade, die jammer genoeg veel te snel op was. Om half 12 stond Mario alweer buiten op me te wachten, zodat we vandaag samen naar de verzamelplek van een event konden gaan waar we beiden aan mee wilde doen. Het event heet ‘no pants tram’ en wordt nu voor het tweede jaar in Melbourne georganiseerd, maar wordt ook al in andere steden gedaan, waarvan New York de grootste is en hier jaarlijks duizenden mensen aan meedoen. Toen we op de verzamelplek aankwamen dachten een aantal deelnemers dat ik aan het valsspelen was, omdat ik een jurk aanhad. Maar ik legde uit dat ik ook nog een top bij me had. Inmiddels waren er rond de 50 deelnemers en hadden we ook al een aantal toeschouwers getrokken in de verte. Een half uur na de verzameltijd zijn we vertrokken naar de tram, met onze broeken aan. De eerste tram die we pakte, moest iedereen zijn broek aan houden. Dan zouden we uitstappen en onze broek uittrekken op de volgende tram die we pakte. In de tram probeerde iedereen zich zo normaal mogelijk te gedragen, maar was iedereen best wel melig. Ik kleedde me uit precies voor een oude vrouw, die volgens Mario eerst heel geschrokken keek, maar daarna ook wel aan het lachen was. Tijdens dit event trokken Mario en ik op met twee lokale, Saba en Lachlan, waar we het goed mee konden vinden. De tram-reis eindigde in Sint Kilda om bij de ingang van Luna Park een groepsfoto te kunnen maken. Ik heb het gevoel dat we nu met meer mensen waren dan op de verzamelplek, wat moet betekenen dat mensen zich onderweg bij ons hebben aangesloten. Vervolgens zijn we met zijn alle naar een bar, 29th Department gegaan voor gratis shots en om gezellig te chillen. De barvrouw was zo blij met ons, omdat volgens haar de bar ervoor op een uit de hand gelopen kinderdagverblijf leek, totdat wij kwamen en de ouders en de kinderen snel vertrokken. Na een uurtje zijn we met ons viertjes weer weggegaan om wat lunch te halen, voordat we naar het strand gingen. Op het strand hebben we nog een uurtje in het water rond gehangen, gezond en wat gekletst. Na alle gesprekken die we hebben gehad ben ik erachter gekomen dat ik geluk heb met het hostel dat ik heb gevonden en ook dat ik zeker snel naar Thailand moet (5 dollar massages!!). Om 5 uur hadden we de tram terug naar Federation Square, waar ik iedereen gedag heb gezegd. Vanaf hier heb ik de tram gepakt naar mijn hostel om mijn spullen op te halen. De trein terug naar Belgrave pakte ik om kwart over 6, die gelukkig iets wat rustiger was dan de heenreis. Hierdoor kon ik in alle rust mijn boek lezen, totdat ik rond half 7 in Belgrave aankwam. Hier stond Todd klaar om me op te halen. Onderweg naar huis hadden we nog een kleine stop in Belgrave om wat te eten te halen. Eenmaal thuis stonden twee van Todd’s vrienden, met hun hond te wachten. Ik ben naar binnen gegaan om uit te rusten van het drukke weekend, terwijl Todd met zijn vrienden op konijnenjacht ging. Zijn vrienden hadden dit keer geweren meegenomen, wat makkelijker was om te gebruiken dan pijl en boog. Ik zat gelukkig veilig binnen en ben rond een uurtje of 11 gaan slapen.

  • 11 Januari 2016 - 08:02

    Charlotte Verhoeckx:

    Hoi Savanna,
    Leuk om weer wat van jou te lezen!! Je ziet veel en maakt genoeg mee zo te lezen!!
    Hopelijk heb je bij de volgende familie meer geluk!
    Leuk dat ze ook paarden hebben!
    Nou tot gauw maar weer!

    Groetjes vanuit het koude Holland!!

    Charlotte xxx

  • 11 Januari 2016 - 11:57

    Petra Rullens:

    Wat leuk om te lezen dat je zoveel mensen hebt ontmoet en heel Melbourne gezien hebt!
    Melbourne lijkt me echt een geweldig leuke stad als ik dat zo lees en zie! Super leuk die foto`s ook.
    En het komt vast goed met die nieuwe familie ;-) xxx

  • 24 Januari 2016 - 19:50

    Joke:

    Ik ben er weer even voor gaan zitten zodat ik je Hele verhaal weer kom lezen en

  • 24 Januari 2016 - 19:57

    Joke:

    En die frambozencocktail wahhh heerrrrlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savanna

Hier kunnen jullie al mijn avonturen lezen die ik mee ga maken in Australië. Hope you enjoy it!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 10605

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 20 Juni 2016

Au-pair en backpacken Australië

Landen bezocht: