21-27 maart in Red Hill - Reisverslag uit Red Hill South, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu 21-27 maart in Red Hill - Reisverslag uit Red Hill South, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu

21-27 maart in Red Hill

Blijf op de hoogte en volg Savanna

28 Maart 2016 | Australië, Red Hill South

Maandag 21 maart:
Vandaag heb ik heel de dag in het vliegtuig gezeten. Ik kwam om half 11 s ‘avonds op het vliegveld op Melbourne aan, maar om door de douane te komen duurde even. Ik stond namelijk pas even voor 12e buiten. Hier heb ik de taxi naar huis gepakt en was ik uiteindelijk om half 2 thuis. Toen ik mijn kamer binnen kwam, zag ik meteen een opgemaakt bed en badkamer. Donna had haar best gedaan om me weer zo fijn mogelijk te ontvangen. Ook lagen er nog 2 pakketjes op mijn bed te wachten van mijn verjaardag. Was wel heel fijn terugkomen zo weer.

Dinsdag 22 maart:
Het werk gaat gewoon weer door en ik was er weer om 7 uur uit. In de ochtend even snel mijn kamertje een beetje netjes gemaakt, voordat ik de woonkamer weer inging. Gelijk werd ik door de meiden weer welkom geheten met een dikke knuffel, echt heel erg lief. De 2 pannen Bolognese saus en 2 bakken zuccini slice die ik had gemaakt voor ze, voordat ik wegging, waren zowat opgegaan. Terug van de busstop heb ik nog even mte Lucy kunnen bijkletsen en heb ik daarna een lekkere douche genomen. Donna was er ook weer om 9 uur en heeft me ook gelijk een dikke knuffel gegeven. Ook heb ik gelijk alle foto’s aan Donna laten zien en alle verhalen verteld. Hierna ben ik een weekplan voor het avondeten gaan maken. Van 11 tot 12 heb ik de boodschapjes in Balnarring weer gedaan en heb ik ook wat voer voor de paarden gehaald. Thuis heb ik alles opgeruimd en ben ik gaan lunchen. Na de lunch heb ik mijn eigen was erin gedaan en Donna’s was opgehangen. Hierna ben ik naar de wei gegaan om Roy te halen voor een ritje. Gelukkig ging het beter nu met Roy en heb ik grote stukken kunnen draven. Terug heb ik Roy afgespoeld en weer in de wei gezet. Ook heb ik al mijn standaard klusjes in de stallen gedaan. Weer binnen ben ik begonnen met het dessert klaar te maken voor vanavond, want deze moet namelijk 2,5 uur in de slow cooker. Om kwart over 4 heb ik de kinderen opgehaald van de bus. Hierna weer verder met het dessert en gelijk verder met het avondeten. Om half 7 konden we beginnen met het avondeten. Vanavond had ik ‘hungarian goulash with rice’ en voor dessert ‘nutty baked apples with butterscotch sauce’. Beiden gerechten vielen gelukkig in de smaak. In de avond nog even met het hele gezin op de bank serie gekeken. Maar om half 9 ben ik dan toch echt naar mijn kamer gegaan.

Woensdag 23 maart:
Om half 8 heb ik alleen Jet naar de bushalte gebracht. Holly heeft ’s ochtends geen lessen en kan zo nog even uitslapen. Onderweg terug herinnerde ik me dat we nog van de extra vuilniszak moesten afkomen en heb ik die snel eventjes bij de buren erin gegooid. Na mijn ontbijt dacht ik sportief te zijn en ben ik een stukje wezen hardlopen. Met al de heuvels was het nog harder dan verwacht. Dit herinnerde me er wel weer aan dat mijn conditie niet op en top is en dat ik er echt wat aan moet gaan doen, maar overal was ik tevreden. Hierna ben ik naar de stallen gegaan en heb ik Roy gehaald om buiten weer een rondje te maken. In totaal 25 minuten gedraafd en hij kon het gelukkig makkelijk volhouden (zijn conditie is namelijk ook niet zo goed). Terug heb ik Roy afgespoeld en teruggezet, de stallen aangeveegd, het voer gemaakt en de was in de stallen gedaan. Binnen heb ik een douche genomen en geluncht. Na de lunch was het alweer tijd om Holly naar school te rijden, want die moest daar om half 2 zijn. Om half 5 moest ik de meiden weer ophalen van school en besloot ik daarom om in de buurt te blijven. In de tussentijd heb ik in wat winkeltjes rond gereden, heb ik boodschapjes gedaan en ben ik even naar de paardenwinkel geweest om olie te halen. Na de meiden thuis te hebben gebracht, ben ik gelijk begonnen met koken. Terwijl ik aan het koken was kreeg Jet het nieuws dat ze vanavond geen training had, wat mij alle tijd gaf om het avondeten klaar te maken. Hierdoor konden we al om 7 uur eten in plaats van 8. Vanavond hadden we ‘lamb choin chops’ met ‘sweetcorn slaw’. Zelf was ik niet helemaal fan van de sweetcorn slaw, maar de lamb choin chops vond ik wel lekker.

Donderdag 24 maart:
7 uur me bed uit en voelde me al gelijk niet heel erg lekker. Nadat ik de meiden weer had afgezet ben ik gaan ontbijten in de hoop dat het daar aan lag, maar dat was helaas niet het geval. In de ochtend was ook Lucy’s vriendin er en hebben we met zijn 3e nog gezellig gezeten, totdat ik echt moest beginnen met de voorbereidingen voor het avondeten. Net toen Donna om 9 uur aankwam en ik nog steeds aan het koken was, was iedereen alweer de deur uit. Rond half 10 zat alles in de slow cooker. Daarna probeerde ik koffie te maken voor Donna, maar we hadden nu bonen i.p.v. poeder, waardoor het niet lukte om een kopje koffie te maken. Ik voelde me nog steeds niet zo lekker en besloot om weer mijn bed in te duiken voor 2 uurtjes. Wanneer ik wakker werd dacht ik dat het wel weer ging, maar wanneer ik opstond voelde ik me al gelijk weer niet lekker. Toen ik mijn kamer uit kwam zag ik dat Donna heel de keuken voor me had opgeruimd en ook mijn was naar binnen had gehaald, echt heel erg lief. Ook had ze een recept voor me uitgeschreven om een ‘French apple pie’ te maken. Ze had dit namelijk vorige week gemaakt en vond het zelf een goed recept. Hierna ben ik naar de stallen gegaan en besloot ik rustig aan te doen en niet te gaan rijden. Ik heb hier ongeveer 2 uurtjes zittend Roy en Folly hun hoofdstellen schoongemaakt en ingevet. Om kwart voor 2 moest ik alweer uit. De meiden hadden namelijk paasviering op school, maar wilden hier niet heen, waardoor ik ze van school op moest halen. Voor lunch heb ik maar weet-bix meegenomen in de auto, want ik had niet echt behoefte aan iets anders. Terug thuis was Donna alweer weg en had ze zelfgebakken paaskoekjes in de keuken achter gelaten voor de familie. Toen ik mijn kamer binnenkwam zag ik dat ze ook speciaal voor mij een zakje koekjes en eitjes achter had gelaten. Hierna ben ik weer de stallen ingegaan en heb ik nog een half uurtje rijtuig schoongemaakt, voordat Jet me kwam halen om haar weg te brengen naar Dromana. De training ging eigenlijk niet door, maar ze wilde toch nog zelf een uurtje trainen. Ik besloot er bij te blijven, omdat ik geen zin had om naar huis te rijden en daar maar voor een half uurtje te blijven om haar vervolgens weer op te halen. Was eigenlijk nog best leuk om te zien. Eenmaal weer thuis had ik de laatste dingentjes voorbereid voor het avondeten. Om een uurtje of 7 konden we aan tafel en hadden we ‘Hungarian goulash’ met bruine rijst. Iedereen vond het erg lekker. In de avond voelde ik me gelukkig wel al wat beter.

Vrijdag 25 maart:
De kinderen hebben nu 2 weken paasvakantie, waardoor ik vandaag uit kon slapen tot een uurtje of half 10. Iedereen was er al uit en had ontbijt buiten. Ook was Nadette er, die haar parkiet af kwam geven voor het weekend. Jet probeerde de vogel uit de kooi te krijgen, maar alle pogingen mislukte. Rond half 11 ging ik naar de stallen om daar een beetje op te ruimen en vervolgens Roy te halen om te gaan rijden. Ook ben ik nog even snel voor het rijden bij de koeien wezen kijken, waar ik een vos in de wei zag, maar verder niet veel gaande was. In totaal heb ik 50 minuten in de bak dressuur gereden, waarvan 10 minuten in- en uitstappen was. Roy was na het rijden best wel moe en ook helemaal bezweet. Na het rijden heb ik hem afgespoeld en gelijk ook zijn manen en staart gewassen. Weer binnen in het huis was de vogel net uit zijn kooi gekomen. Alleen toen bedachten we ons dat we geen idee hadden hoe we hem weer erin zouden krijgen, omdat hij een fobie heeft voor handen. Rond uurtje of 3 ben ik nog even de stallen in geweest, voordat Jet en ik samen de ‘French apple cake’ gingen maken. Het recept was heel eenvoudig en de cake was zo gemaakt. Was trouwens heel erg lekker met ijs. Nadat de cake klaar was, ben ik gelijk door gegaan met het maken van het avondeten. Ik wilde voor vanavond gehaktballen maken, alleen jammer genoeg viel alles in de pan uit elkaar. Ik serveerde het vlees samen met ‘warm cauliflower & chorizo salad’. Gelukkig viel alles wel in de smaak en vond iedereen het zalig. Voor Jet was dit helemaal een wonder, omdat ze bloemkool niet zo lekker vond de laatste keer dat ze het at. Na het avondeten ben ik voor het donker naar buiten gegaan om Zabbie, Sylvie haar paard te voeren. Sylvie is namelijk dit weekend op vakantie en heeft mij gevraagd om Zabbie eten te geven wanneer ze weg is. Toen ik terug kwam hadden Johnny en Jet de afwas gedaan (wat eigenlijk mijn taak is). Daarna ben ik met Lucy naar buiten gegaan in het donker en zijn we met de toro naar de koeien gereden om te checken of ze aan het bevallen waren of een kalf hadden gekregen. Maar niks aan de hand jammer genoeg.

Zaterdag 26 maart:
Om 8 uur ging vandaag mijn wekker, omdat ik gisteravond had beloofd om Jet van Yoga op te halen om kwart voor 9. Maar toen ik daar aankwam, was Jet nergens meer te bekennen. Eenmaal weer terug thuis, kwamen Jet en Johnny 10 minuten later aan van boodschappen doen. Jet was onze afspraak helemaal vergeten. Snel ging ik verder met mijn ontbijt en heb ik Zabbie die van haar gebracht. Om half 10 zijn Jet en ik vertrokken naar de Red Hill Show, wat jaarlijks gehouden wordt. Ik had 2 vrijkaartjes van Luke gekregen, omdat hij met zijn stieren hier aan mee doet. Gelukkig waren we op tijd voor het evenement en waren er nog zat parkeerplaatsen over. Als eerste zijn we naar Luke gegaan, waar we een uurtje naar zijn stieren hebben gekeken. Verder hebben we alpaca’s, BMX demo, houthakken, Big parade, Dog Demo en Dog jumping gezien. Ook was er nog een ruimte waar je kon zien hoe 2 oude vrouwtjes wol aan het spinnen waren, was er een optreden met Afrikaanse drummers en dansers, was er een ruimte met allerlei knutselwerkjes, bakcreaties en foto’s en een andere ruimte met bloemen, fruit en groenten die je kon bezichtigen en aan een wedstrijd mee hadden gedaan. Verder waren er nog allemaal kraampjes waar je spullen en eten kon kopen. Voor lunch had ik Hollandse poffertjes gehaald, wat je hier eigenlijk bijna overal kan krijgen. Om 5 uur waren we weer terug thuis en ben ik gelijk Zabbie gaan voeren en heb ik ook even bij de koeien gekeken. Tot een uurtje of 8 heb ik even in mijn kamer gezeten tot het avondeten. Toen ik eruit kwam zag ik ineens dat we visite hadden, Amanda en Speed. Zij hadden een grote Cypriot grain salad gemaakt en Johnny had steak gemaakt voor het avondeten. Voor dessert hadden we nog overgebleven kokosnoot cake en Franse appel cake. Om uurtje of 10 waren we uitgegeten en ben ik weer mijn kamer ingegaan.

Zondag 27 maart:
Om 9 uur ben ik mijn bed uitgegaan. Vervolgens ben ik me gaan klaarmaken, ontbijten en heb ik Zabbie gevoerd. Iets voor 10e waren Roxy, Rachel en Molly er om me op te halen om iets te gaan doen. Ik dacht eerst dat we heel de dag weg zouden zijn, maar ze konden maar tot een uurtje of 1. Omdat we niet zo lang hadden zijn we naar een café ‘The Corner’ in Rosebud gereden. De rest had nog niet ontbeten en heeft hier ontbijt genomen. Ik had al gegeten en nam alleen een koffie. Het was heel erg gezellig om elkaar weer te zien en eventjes bij te kletsen. Om 12 uur zijn we terug gegaan naar mijn huis en heb ik de meiden Roy en de koeien laten zien. Om half 1 vertrokken zij en kon ik me snel een beetje opfrissen, voordat de familie zou komen voor paaslunch. Ook was het Lucy haar vaders (Peter) 80e verjaardag vandaag. Voor we begonnen met de lunch werden er wat hapjes uitgedeeld die de familie had meegenomen (warme kaasbroodstengels, mini zalm sandwiches en crackers met brie). Rond 2e begonnen we met de lunch, wat bestond uit een aantal salades die die familie ook had meegenomen en varkens schouder dat Johnny had klaargemaakt. Was allemaal heel erg lekker en ook zeker heel erg gezellig. Voor het dessert had Jet een grote meringue met fruit kunstwerk gemaakt, waar iedereen versteld van stond. Voor Pasen had ik van Lucy een chocolade paashaas gekregen en van Johnny zijn moeder een grote chocoladepaasei. Om 6 uur heb ik Jock naar basketbaltraining gereden in Red Hill. Toen ik terug kwam waren de meeste bezig om te vertrekken en bleven uiteindelijk nog maar 3 mannen over. Dit waren Johnny’s vader, Lucy’s vader en de neef van Lucy. Hen en Johnny heb ik om half 6 naar Jock gereden, om nog een stuk van de training te kunnen zien, en heb ik vervolgens hierna thuis afgezet. Terug heb ik Zabbie gevoerd en ben ik naar mijn kamer gegaan. Rond 8e ben ik eruit gekomen om wat van de overgebleven salades te kunnen eten. Vervolgens heb ik met Jet & Jock nog een film zitten kijken ‘We’re de Millers’, die echt hilarisch was om te zien. Hierna ben ik wel echt mijn bed in gedoken.

  • 28 Maart 2016 - 19:00

    Joke:

    Hi Savanna, wat heb je gelijk alweer veel gedaan! gelukkig ben je weer op de been en niet verder ziek geworden. De familie is ook wel erg lief voor je (en dat is ze maar gerade ook

  • 28 Maart 2016 - 19:08

    Joke:

    Jeee weer maar de helft van mijn reactie geplaatst. Maar maakt niet uit. In het kort: Ben super trots op je en je bent gelukkig bij een lieve familie. Zet hem op, wees voorzichtig en

  • 28 Maart 2016 - 19:10

    Joke:

    Dikke kus

  • 28 Maart 2016 - 21:04

    Anja:

    Hi nicht,
    Fijn je thuis gezien te hebben en nu weer alles te lezen van je belevenissen. Je tweede thuis! Gaaf meid!
    Fijn dat je dit avontuur met ons deelt :), Knuffel xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savanna

Hier kunnen jullie al mijn avonturen lezen die ik mee ga maken in Australië. Hope you enjoy it!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 1415
Totaal aantal bezoekers 10591

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 20 Juni 2016

Au-pair en backpacken Australië

Landen bezocht: