Meeting the Family - Reisverslag uit Sydney, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu Meeting the Family - Reisverslag uit Sydney, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu

Meeting the Family

Blijf op de hoogte en volg Savanna

29 November 2015 | Australië, Sydney

Zaterdag was het dan zo ver, het was eindelijk tijd om mijn host familie te ontmoeten. Mijn vlucht naar Melbourne zou om 9 uur vertrekken, dus zorgde ik ervoor dat ik de Shuttle Bus van 7 uur had die stopte naast het hostel. Om 6 uur stond ik op om mijn make-up te kunnen doen, aan te kunnen kleden en de laatste spulletjes in te pakken, wat erg lastig was omdat mijn koffer ineens voller leek? Ongeveer om kwart voor 7 ging ik snel naar beneden om uit te checken zodat ik zeker wist dat ik op tijd zou zijn, maar toen ik in de lift stond kwam ik erachter dat ik mijn kussensloop was vergeten mee te nemen (daaraan kunnen ze zien welke bedden leeg zijn). Dus ik liet mijn koffer achter in de lobby en ging snel weer naar de 4e verdieping toe om mijn kussensloop te halen. Onderweg naar beneden dacht ik eraan dat ik mijn brood nog niet had gesmeerd en ik dat nu net zo goed ook nog kon doen. Hiervoor maakte ik een korte stop op de 1e verdieping, waar de keuken is. Toen ik weer beneden kwam checkte ik me uit en was ik net op tijd voor de Shuttle Bus. Eenmaal op het vliegveld ging de check in best snel. Ik hoefde misschien maar 10 minuten te wachten, terwijl ik op Schiphol ruim een uur moest wachten om in te checken. Na de check in ging ik gelijk door naar de douane, wat voor de eerste keer geheel vlekkeloos ging. Normaal gesproken gaan de poortjes af of wordt er gevraagd of ze in mijn tas mogen kijken, maar dit keer gelukkig niet. Ik was denk om 8 uur bij de Gate, die om half 9 open zou gaan. Ik nam hier plaats in de wachtruime en begon aan mijn ontbijt. Nadat ik daarmee klaar was had ik nog een kop koffie gehaald en naar de wc geweest. Inmiddels was het half 9 en zou de Gate open moeten gaan, maar dat gebeurde niet. Er werd omgeroepen dat er een kleine vertraging was, omdat de monteurs de vliegtuig nog aan het controleren waren. Uiteindelijk mochten we om 10 over 9 instappen en vertrokken we rond half 10. In het vliegtuig zat ik naast een jongen uit Sydney die naar Melbourne ging om op te treden, hij was een zanger. Heel de vliegreis hebben we gepraat over van alles en nog wat, waar ik best wel blij mee was, omdat hij mij afleidde van het feit dat ik mijn host familie ging ontmoeten waardoor ik ook niet nerveus werd. Het gesprek ging zelfs door toen we al geland waren, de hal in liepen en ik ineens mijn host familie zag staan met allemaal posters, waaronder op één van hen ‘Welcome Savanna’ geschreven stond. Dit kwam totaal onverwachts, omdat je normaal gesproken pas iemand kan zien nadat je je bagage hebt opgehaald. Ik heb de jongen snel gedacht gezegd en liep meteen naar mijn host familie toe. De kinderen waren helemaal opgewonden en blij om me te zien en ik hun ook natuurlijk. Wesley (host vader) heeft de ontmoeting met de meiden gefilmd! Al gelijk toen we terugliepen naar de auto, pakte Aurie (de oudste van 4) mijn hand vast. De ouders stonden hier helemaal versteld van, omdat Aurie normaal gesproken wat meer verlegen en terughoudend is met nieuwe mensen. Vanaf Melbourne was het ongeveer een uurtje rijden naar hun huis, wat de kinderen gelukkig wel gewend waren, omdat ze zelf best veel reizen. Hun huis waar ik de komende 6 maanden zal wonen ligt een klein beetje afgelegen van alle andere huizen, maar is echt om verliefd op te worden. Aurie heeft me gelijk een rondleiding gegeven door het hele huis. Het huis heeft één verdieping, maar is echt heel groot, net als de tuin. Mijn slaapkamer zelf is ook heel groot en ik heb zelfs een eigen badkamer aan mijn slaapkamer vast zitten. De woonkamer heeft hele grote ramen en soms als je daar zit kan je herten of kangoeroes in de tuin zien rondlopen. Ik voelde me gelijk welkom en thuis hier op de manier hoe ik werd ontvangen. Na de rondleiding moesten Paige, Mimi en Aurie naar een verjaardagsfeestje toe van Aurie haar vriendin. Ondertussen had ik de tijd om al mijn spulletjes uit te pakken en een plekje te geven. Toen ik bijna klaar was hiermee, kwam Wesley thuis en vroeg of ik zin had om een stukje te gaan rijden met hem. En raad eens, ik was degene die mocht gaan rijden. In het begin vond ik het wel spannend om te rijden, omdat de wegen hier anders zijn, je best hoge snelheidslimiet hebt voor de smalle en onverharde wegen waar je soms op rijdt, je aan de andere kant van de auto zit en je ook nog eens aan de andere kant van de weg moet rijden. We zijn ongeveer een uurtje wezen rijden langs allemaal mooie natuur en we zijn ook nog langs hun bedrijf, Fleming nurseries, gereden. De rit ging eigenlijk beter dan verwacht en het was ook heel gezellig met Wes. Hij heeft best wel een leuke/flauwe manier van humor. Eenmaal weer thuis waren de kinderen en Paige ook net terug van het kinderfeestje. Aurie had een bakje gekregen met snoepjes en prinses spullen en ging de snoepjes aan iedereen uit delen. Ik had ook nog iets meegenomen om uit te delen en besloot dat het een goed moment was om mijn cadeautjes te pakken. Voor Aurie had ik een knuffeltje gekocht dat leek op een fee, omdat ze helemaal weg is daarvan. Voor Mimi had ik van dezelfde serie een konijnen knuffeltje gekocht en ze was er meteen verliefd op. Ik kwam erachter dat Mimi dol is op konijntjes en alleen maar konijnen knuffeltjes heeft, dus ik had een goede keus gemaakt. De rest van de middag hebben we nog een beetje gespeeld totdat het etenstijd was. Voor het avondeten kwamen Wesley zijn ouders, Dawn en Down, mee eten, die aan het einde van deze weg wonen. Het was echt heel erg leuk om ze te ontmoeten en waren ook heel vriendelijk. Meteen toen ze binnenkwamen gaven ze me al een knuffel. Ik denk dat Mimi en Aurie het echt leuk vinden dat ik er ben, want aan tafel wilde ze allebei naast me zitten, waardoor we wat borden moesten omwisselen. Na het avondeten hebben Paige en ik samen de kinderen op bed gelegd. Ze mogen allebei een boek uit kiezen en worden dan tegelijk voor gelezen. Na de verhaaltjes hebben we ze ingestopt en een kus en een knuffel gegeven. We waren niet lang terug in de woonkamer, toen Down en Dawn weer opstapte. De rest van de avond heb ik nog samen met Wes en Paige op de bank gezeten en gezellig wat gekletst.

De volgende morgen was ik alweer vroeg wakker, toen ik ineens mijn slaapkamer deur langzaam open zag gaan. Het was Aurie die niet kon wachten om me te zien en kwam naast me liggen in bed. Na wat gekletst te hebben stonden we op, zodat ik mijzelf klaar kon maken voor de dag. Toen we samen een outfit voor mij aan het uitkiezen waren, kwam Mimi ook de kamer in gerend. Mimi is heel erg nieuwsgierig en had binnen een paar seconden mijn sieraden gevonden die in de opbergruimte van de stoel lagen. Aurie en Mimi houden allebei van sieraden en alles wat glinstert, dus ze konden het ook niet laten om alles eruit te halen en het om te doen (met mijn toestemming natuurlijk). Na even daarmee gespeelt te hebben, moest ik ze echt vertellen dat ik ging douchen en mezelf klaar moest maken. Helemaal klaar en wel kreeg ik te horen dat we meteen weggingen voor hun speciale zondag routine. Samen met Paige en de kinderen zijn we naar een bakkerij in Monbulk gereden, met mij weer achter het stuur natuurlijk. In het begin had ik één foutje gemaakt, door op de rechterbaan te gaan rijden wanneer we rechtsaf waren geslagen, maar dat was snel weer opgelost. Bij de bakkerij mochten de kinderen iets lekkers uitkiezen en ze kozen allebei een sneeuwpop in de vorm van een cakeje. Verder bestelde Paige allemaal andere lekkere dingen en koffie voor ons en warme chocomel voor de kinderen. Voordat we weer terug gingen naar huis kocht Paige ook nog een magazine en een krant in de winkel naast de bakkerij. Eenmaal thuis hadden we ontbijt met het hele gezin. Het lekkers wat Paige had uitgekozen was een donut met Nutella, vleestaartje en iets wat leek op bladerdeeg met appel. Later in de middag hebben we nog even gespeeld, voordat we weggingen voor lunch met z’n alle. We zijn naar een restaurant van vrienden van Paige en Wes gereden, met mij weer achter het stuur om veel te oefenen. De rit duurde ongeveer driekwartier en ik raakte al een beetje gewend aan het rijden aan de linkerkant. Het restaurant was druk bezocht en er was zelfs een wachtlijst. Hiervoor gingen we eerst buiten zitten onder de parasol met een drankje en een kaasplankje. We hoefde maar tien minuutjes te wachten voordat we konden plaatsnemen binnen, waar allebei de meiden naast me kwamen zitten, met mij aan het hoofd van de tafel. Paige bestelde wat pizza’s, friet, gefrituurde aardappel en een speciaal soort kip om met zijn alle te delen. Het was heel erg gezellig en de kinderen gedroegen zich goed. Aurie bleef netjes zitten en is misschien 2 of 3 keer opgestaan, terwijl Mimi een beetje rond draaide op haar stoel en wat meer rond de tafel liep, maar dat is normaal op die leeftijd. Na lunch liepen we weer naar buiten, waar een kleine fontein stond en we allemaal een muntje kregen om een wens te doen. Onderweg terug naar huis, moesten we Wes afzetten op het treinstation, zodat hij bij het vliegveld kon komen om weer naar hun plantage in Queensland te vliegen. Wes houdt niet van treinen en kan de laatste keer dat hij met een trein heeft gereisd niet meer herinneren, maar omdat ze nog geen extra auto voor me hebben om te gebruiken wilde hij met de trein gaan, zodat ik het rijden kan oefenen in zijn auto. We waren rond 5 uur weer thuis en gingen meteen de tuin in om te spelen. Na wat water en ballen rond te hebben gegooid was het bad-tijd en moesten de kinderen weer naar binnen toe. In bad had ik Aurie beloofd dat ze mijn haar mocht borstelen met mijn roze borstel als we klaar waren, dus dat was ook precies wat we gingen doen. Aurie was echt heel voorzichtig met het borstelen van mijn haar wat ze geweldig vond om te doen. Inmiddels was Mimi ook afgedroogd en aangekleed en kwam meteen naar ons toe gerend. Natuurlijk vond ze de sieraden onder mijn stoel weer, waar ze allebei mee gingen spelen. Om 6 uur was het etenstijd voor de kinderen, wat ik en Paige voor onszelf uitstelde, omdat we zo laat middag gegeten hadden. Ik bleef ondertussen in mijn kamer en kwam er pas weer uit om de kinderen welterusten te zeggen. Daarna had ik mijn avondmaal en ben ik, na wat gepraat te hebben met Paige, vroeg mijn bed ingedoken.

Maandag, de laatste vrije dag van Paige voordat ze weer aan het werk moet. Vandaag was ik om 7 uur wakker. Precies toen ik naar de badkamer liep, kwam Aurie binnen, wie ik terug stuurde totdat ik klaar was met douchen. Na het douchen kwam Aurie weer terug, die al mijn make-up, nagellak en foto’s op mijn telefoon bekeek, terwijl ik mijn make-up deed. Mimi kwam halve wegen ook binnengerend, want ze wilde natuurlijk niks missen. Samen hebben ze ook nog een keer met mijn sieraden gespeeld, totdat het tijd was voor ontbijt. Ik had nu voor de eerste keer Vegemite op mijn toast gegeten, wat niet verkeerd smaakte.
Vandaag moest Aurie naar de kleuterschool in Monbulk, wat om 9 uur zou beginnen. We zijn er met z’n vieren heen gereden, met Paige achter het stuur, omdat we een beetje laat waren. Bij de kleuterschool heb ik de lerares, twee andere hulpmoeders, Aurie haar beste vriendin, Violet en alle andere kinderen ontmoet. In het begin zaten alle kinderen op de mat, terwijl de lerares een verhaal voorlas en een moment gaf voor de kinderen om hun gedachten en ervaringen te delen. Hierna mochten de kinderen binnen spelen en heb ik geholpen met van alles en nog wat. Halverwege moest Paige met Mimi weg, omdat Mimi een controle had bij de verpleegster in hetzelfde gebouw. Ik zou eigenlijk ook meegaan, maar Aurie wilde niet dat ik wegging. Ongeveer om half 11 hadden de kinderen een kleine snack-pauze om vervolgens nog een uurtje buiten verder te kunnen spelen. Net voordat iedereen naar buiten ging kwamen Paige en Mimi weer terug. Buiten heb ik niet alleen met Mimi en Aurie gespeelt, maar ook met een paar andere kinderen die mijn aandacht wilden. Om kwart voor 12 ging iedereen weer naar binnen, zodat de lerares een laatste verhaaltje kon voorlezen met een soort van rolspel. Alle volwassenen, inclusief ik, moesten meedoen met het verhaal, wat best wel grappig was om te doen. In de middag zijn we nog wezen lunchen in Monbulk bij een café genaamd ‘friends’, zijn we naar de ‘Tutu’ speeltuin gegaan in Emerald en hebben we ook nog boodschappen gedaan. Na met z’n alle avond gegeten te hebben, ben ik een stukje gaan wandelen om de omgeving te leren kennen. Net toen ik van het erf af liep, zag ik boven aan de heuvel wat kangoeroes, die jammer genoeg gelijk wegsprongen.

Vandaag heb ik de schoonmaakster, Donna ontmoet. Ze werkt al jaren voor Paige en Wes en is een Iieve hard werkende vrouw. In de ochtend moest Aurie naar de kleuterschool en Mimi naar de crèche, wat betekende dat ik de ochtend vrij had. Deze vrije ochtend heb ik gebruikt om naar Monbulk te rijden en daar even rond te kijken. Om half 11 was ik alweer terug en heb ik wat spelletjes opgezocht wat ik met de kinderen zou kunnen doen. In het begin van de middag kwam Paige thuis met Aurie om vervolgens weer door te gaan naar werk. Aurie en ik hadden eerst lunch, voordat we samen konden gaan spelen. We zijn begonnen met het lezen van barbie boeken, die Aurie net nieuw had gekregen. Nadat we zonnebrand en een hoed hebben opgedaan, zijn we de achtertuin ingegaan en hebben we wat gespeeld in de zandbak en het speelhuisje. Toen we buiten uitgespeeld waren, zijn we wat te drinken gaan halen. Verder hebben we in de middag nog onze nagels gelakt, een ballon-spel gedaan met nummers en een zelf verzonnen spel van Aurie waar ze allemaal spullen ging verstoppen. Tussen het nagellaken door zijn we ook nog even naar buiten gegaan, omdat LouLou de hele tijd aan het blaffen was. Toen we gingen kijken was Loulou een blauw-tong hagendis gek aan het maken, die echt heel erg geïrriteerd was. Aurie is trouwens echt gek op nagellak en ik stond er echt versteld van hoe goed ze is in nagels lakken op haar leeftijd. Het ballon-spel vond Aurie ook geweldig, waar ze getallen voor moest opschrijven wat ze nog nooit eerder had gedaan. Iets na 5e ging Donna weg en net daarna kwamen Paige en Mimi weer thuis. Paige deed de kinderen gelijk in bad en om 6 uur zaten we met z’n alle weer aan tafel. Nadat ik de kinderen welterusten heb gewenst, ben ik naar mijn kamer gegaan. Ik twijfel nog een beetje of Mimi het leuk vind dat ik er ben, want ze begint een beetje afstandelijk te doen door me af en toe weg te duwen en door me geen knuffel te komen geven voor bed, maar dat kan ook door de leeftijd komen of doordat ze moe was na de drukke dag op de crèche. Aurie heeft het wel heel erg naar haar zin denk ik, maar ziet me nog een beetje teveel als iemand om mee te spelen, dan iemand die voor haar zorgt. Ze vroeg bijvoorbeeld aan de schoonmaakster (die ook wel eens had opgepast) of zij het fruitbakje wilde klaarmaken voor haar, maar dat kan ook komen omdat ik nieuw ben en nog niet weet hoe alles werkt. Ik hoop dat ik over een paar weken precies weet hoe alles in elkaar zit en dat de kinderen het dan beiden leuk vinden om met mij te zijn heel de dag.
Rond 8 uur ging Paige naar werk en kwam Donna binnen. Vandaag had ik beiden meiden in de ochtend. Nadat Paige vertrok wilden ze beiden mijn haar kammen, ze zijn echt dol op mijn lange haar. Aurie is gelukkig heel voorzichtig met het kammen van mijn haar, terwijl Mimi het nog niet helemaal snapt. Ze houdt de onderkant van mijn haar vast met een hand en kamt met de andere, wat best wel pijn doet. Omdat het vandaag mooi weer zou worden, zijn we in de ochtend lekker naar buiten gegaan. Eerst zijn we naar de brievenbus voor aan het erf gelopen, wat zeker wel tien minuten duurt, omdat hun erf zo groot is. Mimi werd het lopen snel zat en ik moest haar heel de weg dragen, terwijl ik ook nog een grote heuvel op moest. Toen we terug waren kreeg ik van Donna te horen dat zij normaal gesproken de buggy meeneemt, wat ik volgende keer zeker zal doen. Verder hebben we buiten nog gekeken hoe Mimi rollerskate, wat nog best moeilijk gaat, maar we gaan veel oefenen. Daarna wilden de meiden met Loulou lopen en hebben we hem, na heel wat gedoe, aan de riem kunnen krijgen. Loulou is gewend om los te lopen over het erf en is niet echt een hond die luistert naar commando’s of graag aan de riem wil lopen. Ook zijn we buiten nog op de trampoline geweest en toen was het eigenlijk al weer tijd voor onze ochtend snack. We hadden watermeloen met frambozen en yoghurt, yummie. Daarna konden we nog heel even een verhaaltje lezen en tekenen voordat Mimi een dutje moest doen. Helaas ging dat niet gelijk en moesten we eerst ‘Nightgarden’ opzetten. Gelukkig ging ze daarna gelijk naar bed. Aurie en ik hadden nu wat tijd voor onszelf en hebben samen een ‘chatterbox’ gemaakt met allemaal dieren die we na moesten doen. Mimi heeft geslapen van 12 tot 1. Net voordat Mimi wakker werd heb ik Aurie lunch gegeven en Mimi gelijk daarna. Ondertussen moest Aurie zich alweer omkleden voor balletles en haar spulletjes inpakken (Donna hielp daarmee gelukkig). Om 2 uur kwam Paige om Aurie op te halen en kon ik weer verhaaltjes voorlezen aan Mimi, wat ze geweldig vindt. Ook hebben we nog Donald Duck ingekleurd en geprobeerd Mimi wat kleuren en letters te laten raden, maar dat vind ze nog wel moeilijk. Dan om 3 uur was het tijd voor de middag snack en hebben we wat ‘biscies’ gemaakt met geitenkaas. Ondertussen was Donna alweer naar huis gegaan. Daarna hebben we geprobeerd nummers te leren op de Ipad, naar mijn sieraden gekeken en heb ik een spelletje gemaakt van foto’s maken met mijn telefoon van allerlei kleuren. Ongeveer om kwart voor 5 heb ik het bad vol laten lopen en kwam Paige niet al te lang daarna thuis met Aurie. Even later kwam ook ‘nanny’ Don langs om wat spulletjes te lenen voor een soort van optreden waar ze heen moet de volgende dag. Niet veel later dan Don binnenkwam ben ik naar mijn kamer gegaan om mezelf klaar te maken voor het avondeten. Jake (Paige & Wesley’s zoon), Malerie (vriendin Jake) en Dann (een uitwisselingswerknemer uit Amerika die bij Jake slaapt) kwamen langs voor het avondeten. Jake had Thais meegenomen van een afhaalrestaurant. Was best wel een gezellig avond en ik kon het ook wel goed vinden met Malerie, die voorstelde om samen te shoppen en om bij haar langs te komen om kangoeroe te eten, omdat haar mam dat perfect kan klaarmaken. Ook was ze heel de avond bezig om aan iedereen te vragen wat voor kerstmis cadeautjes ze wilden, en de regel is onder de 50 dollar, wat ik best een duur cadeau vind. Ondertussen lagen de meiden al op bed en heb ik Aurie een verhaaltje voorgelezen, omdat ze zo graag wilde dat ik het deed. Nadat iedereen weg was hadden Paige en ik nog even gekletst en hadden we het uiteindelijk over spinnen en slangen. Ze legde uit dat er twee spinnen zijn die gevaarlijk zijn, eentje is zwart met een rode streep over zijn lijf en een ander is heel klein met een witte stip op zijn rug. Ik zei dat ik echt zou schreeuwen als ik er een zie, maar ze maakte duidelijk dat je dat echt niet moet doen, omdat je anders het dier bang maakt en het juist aanvalt. Precies toen ik naar mijn kamer ging en de lichten aandeed, zat er natuurlijk een spin op mijn muur. Dus ik Paige erbij gehaald en die heeft hem gelukkig voor mij buiten gezet. Maar ik heb niet geschreeuwd.

Vandaag zou ik de nanny, Aleesha ontmoeten die de laatste 18 maanden voor Aurie en Mimi heeft gezorgd. Ze kan niet meer komen oppassen, omdat ze nu haar eigen baby krijgt. Het was haar laatste keer vandaag (officieel tenminste). Toen Aleesha binnenkwam waren de meiden gelijk vrolijk en je kon zien dat ze altijd veel plezier hebben. Paige en Aurie hadden voor Aleesha een afscheidscadeautje gekocht en je kon zien dat Aleesha erg kon waarderen, maar dat ze het ook moeilijk vind om de kinderen minder te gaan zien.
Omdat Mimi en Aurie zwemlessen hebben elke donderdagochtend, hadden ze hun badpak al aan. Ook ik moest mijn bikini aan om mee te kunnen zwemmen met de meiden. Met de zwemtas ingepakt en in de auto reden we iets na 9 uur thuis weg. Wanneer we aankwamen op de parkeerplaats van het zwembad, waren er bijna geen auto’s aanwezig, terwijl het normaal helemaal vol staat. Pas toen we uit de auto waren en naar de ingang liepen van het zwembad kregen we te horen dat er een stroomstoring was, doordat het winderig was geweest gisteren en vandaag en er waarschijnlijk een boom op de kabels is gevallen, en de zwemles niet doorging. Daardoor moesten we nu wat anders verzinnen en zijn we naar de bakkerij in Emerald gereden. Hierzo hadden de meiden een lekkere bananenmilkshake, wij wat koffie en deelden we wat rozijnentoast als een ochtendsnack. Daarna zijn we doorgereden naar de speeltuin naast de bibliotheek, ook in Emerald, waar we nog een half uur moesten spelen, omdat de bibliotheek pas om 11 uur openging. Eenmaal in de speeltuin bleek het best wel koud te zijn, maar omdat we hadden geen vesten bij ons, omdat we er niet op gerekend hadden dat het zwembad dicht zou gaan, hebben we onze handdoeken gepakt en deze om de meiden heen gewikkeld. Niet veel later kwam Aleesha’s zus met haar zoon Danny (2 jaar) aangewandeld, die ik waarschijnlijk nog wel vaker tegen zal komen bij de bibliotheek. Wanneer de bibliotheek openging, zijn we met zijn alle naar binnen gegaan om boeken voor de kinderen uit te zoeken. Ook hebben we voor mij een boek met kinderrijmpjes meegenomen en engels-leer-boek besteld. Om kwart over 11 begon een voorlees sessie in de bibliotheek. Er was een vrouw, Wendy, die boeken over dieren voorlas en de kinderen met allemaal liedjes dieren na liet doen. Ook konden ze een kleurplaat maken en een sticker komen halen bij Wendy. Daarna zijn we weer naar huis gereden en was het inmiddels alweer lunch tijd. Helaas was er niet veel in huis en hebben we wat vleeshapjes gegeten voor lunch. Aleesha had de activiteiten voor de kinderen bedacht en liet hun een klein schilderijtje en een tekening maken. Daarna hebben we met zijn alle ‘playdough’ gemaakt en de kinderen daar een tijd mee laten spelen, waar ze zich echt een lange tijd mee kunnen vermaken. Om 3 uur kregen de kinderen weer een snack, watermeloen met yoghurt. Na de snack is Aleesha naar de supermarkt gegaan, om wat melk en brood te halen voor Paige en heb ik met de kinderen Playschool gekeken. Iets voor 4 uur heb ik het bad vol laten lopen en zijn de kinderen na het programma in bad gegaan en hun haar gewassen. Halverwege het badderen kwam Aleesha terug. Mimi heeft last van eczeem wat erger wordt door droogte en hebben we een zalfje op moeten smeren. We hadden nog wat tijd over, voordat mam terug zou komen van werk en zijn begonnen met het luisteren naar kinderrijmpjes op CD, terwijl ik ze voorlas. Maar we hadden er pas vijf gehad toen mam thuis kwam. Aleesha heeft toen gedag gezegd tegen de kinderen en verzekerde Paige dat ze elkaar nog vaker zullen zien. Aleesha en ik hebben trouwens heel de dag veel gekletst en hebben ook nog nummers uitgewisseld voor het geval ik wat meer tips wilde of gewoon een kop of koffie met iemand wilde drinken. Was echt een gezellige dag vandaag.

De meiden waren vandaag laat wakker. Normaal gesproken zijn ze rond 7 uur of eerder hun bed al uit, maar vandaag kwamen ze er iets voor 8 uur pas uit, precies toen Donna aankwam. Toen Paige wegging hadden de kinderen alleen nog gegeten en moesten we nog tanden poetsen en aankleden. Na het aankleden gingen we knutselen en hebben we prinsespunthoeden gemaakt en Pegasus vleugels, omdat Aurie dol is op Pegasus. Heel de dag hebben Mimi en Aurie door het huis rondgerend net doen alsof ze Pegasus zijn (met de geluiden erbij). Om half 11 was het alweer tijd voor een ochtend snack en hebben we wat fruit met yoghurt genomen. Omdat Mimi wilde slapen op de bank, wilde ik haar naar de wc brengen en gelijk op bed leggen. Dit ging een beetje lastig, omdat ze denk te moe was om alles te doen. Uiteindelijk is het wel gelukt om haar te laten slapen. Ondertussen hebben Aurie en ik samen doktertje gespeeld en een andere ‘chatterbox’ gemaakt. Deze ‘chatterbox’ hebben we versierd met plaatjes, zodat Aurie ook kon zien wat het betekende. Ook heb ik vandaag de tuinman, Tim ontmoet, die vroeg of ik het nichtje was van Paige. Rond 1 uur wilde ik Mimi weer wakker maken, maar ze was zo diep aan het slapen, dat het wel een kwartier duurde. Gelijk ben ik lunch voor de meiden gaan maken, toast met kaas. Na de lunch hebben we wat verhaaltjes gelezen en gedanst. Aurie heeft ons de danspasjes geleerd dat ze zondag voor haar concert moet weten. Mimi ging ook alles na doen en dat was super lief om te zien. Opeens terwijl we aan het dansen waren kwam het idee om te gaan hoelahoepen ergens vandaan en hebben we buiten staan hoelahoepen (voor 5 seconden). De zandbak was namelijk veel interessanter. Toen ik buiten op mijn horloge keek zag ik dat het alweer kwart over 3 was en dat betekent dat we al iets wat laat waren voor onze middag snack. Na de meiden binnen gekregen te hebben (wat niet vanzelf ging), kregen ze ‘biscie’s met kaas’. Terwijl de kinderen hun snack aan het eten waren, kwam mama binnen met een jongeman die de openhaard kwam repareren. Paige ging meteen weer weg naar werk en zou over een uur alweer terug zijn. Gelijk daarna zijn ze in bad gesprongen en heb ik de meiden prinsesjurken aangetrokken voor het grote feest en diner in Monbulk vanavond. De kinderen waren helemaal blij wanneer ze hun mooie jurken aan mochten. Precies wanneer ik mezelf aan het klaarmaken was met de kinderen erbij, kwam Paige thuis van werk. De kinderen hebben meteen alles laten zien wat we hebben gemaakt vandaag. We vertrokken ongeveer om half 6 naar Monbulk en eenmaal daar hebben we de straat heen en weer gelopen, waar allemaal kraampjes stonden en een groot feest bezig was (shops van Monbulk is in één kleine straat). In Monbulk zijn we eerst een winkeltje ingelopen, waar Paige haar nagelstylist, Joke werkt. Joke komt heel toevallig net als ik uit het plaatsje Nootdorp en woont nu voor ongeveer 8 jaar in Australië met haar man en twee zonen. Haar zonen konden ook Nederlands praten en dat was echt zo grappig en raar om na een week weer te kunnen doen. Voordat we verdergingen naar het restaurant ‘friends’ waar oma, opa, Jake en Dann aan ons op het wachten waren. In het restaurant hebben we een gezellige avond gehad en voelde net als een kleine familie. Als voorgerecht had ik Italiaanse toast met tomaat, als hoofdgerecht overheerlijke lam en voor dessert heb ik samen met ‘nanny’ een ‘Glimpsy date’ gedeeld, wat mijn favoriete taart is geworden. Na het diner hebben we gedag gezegd tegen iedereen en zijn we (ik nu) teruggereden naar huis. Dit was de eerste keer dat ik in het donker reed en ik reed extra voorzichtig, omdat je ’s avonds op moet passen voor kangoeroes die op de weg zitten of springen. Eenmaal thuis waren Wes en Jessica (hun dochter uit Queensland) er ook. Na niet al te lang gesproken te hebben (want het was al 11 uur), ben ik m’n bed ingedoken.

Eindelijk is het zaterdag en kan ik iets wat uitslapen tot 9 uur. Rond 10 uur vertrokken we naar Belgrave om Aurie af te zetten voor haar balletles om de laatste pasjes door te nemen voor haar ballet concert in datzelfde gebouw. Omdat we de les niet mochten zien (mag nooit bij laatste les voor concert), zijn we naar een groot winkelcentrum ‘Nox’ gereden om panty’s voor Aurie’s ballet concert te vinden. Bij het winkelcentrum konden we helemaal vooraan parkeren, waar ze speciale parkeerplekken hebben voor mama’s die kinderen bij hun hebben in een buggy. In het winkelcentrum liepen veel mensen rond om waarschijnlijk al wat kerstmis cadeautjes te scoren. Hoe graag ik alle winkels in wilde om naar kleding te kijken, ben ik bij Paige en Mimi gebleven. Eenmaal in de grote winkel terechtgekomen waar we voor kwamen, kwamen we erachter dat er geen ballet afdeling meer was. Wel zijn we de kerstman tegengekomen in diezelfde winkel, wat Mimi helemaal leuk vond. Maar omdat we daar geen ballet spullen konden vinden, moesten we naar een winkel aan de overkant van de straat (druk punt om verkeer te passeren). Toen we terugliepen kwamen we een winkeltje tegen waar we een lief rood met wit kerstjurkje en wit vestje hebben gekocht voor Mimi. Aan de andere kant van de straat is Paige snel naar binnen gegaan om wat balletpanty’s te kopen, zodat we op tijd waren om Aurie weer op te pikken. In de auto naar Aurie toe had Paige, Wes een belletje gegeven om wat te gaan lunchen met z’n alle. Nadat we Aurie op hadden gepikt uit haar les, wilden beiden meiden nog in de speeltuin spelen. Hierdoor waren we iets wat laat voor de lunch met Wes, maar dat vond hij niet te erg. Als lunch had ik een plankje besteld met van alles en nog wat erop, waaronder een mega lekkere notenmix met iets van een sausje, avocadomoes en rodenkool, scherp warm limoendrankje en donkerbruinpittenbrood met spinazie. Was echt ‘yummie’. Na de lunch zijn we naar huis gereden en hebben we onze spullen ingepakt om naar hun appartement Melbourne te gaan, waar we een nachtje zullen verblijven. Eenmaal thuis was Mimi in de auto in slaap gevallen en heeft ze de hele tijd geslapen totdat wij alle spullen hadden ingepakt.
Paige en Wes moeten naar een dinermeeting met allemaal andere tuinders in Melbourne vanavond. Terwijl Paige zich aan het klaarmaken was heb ik de kinderen in bad gedaan en in hun pyjama’s gehesen. Wes was ondertussen ook aangekomen en heeft pizza voor ons alle drie gehaald. Gelijk daarna gingen ze weg en heb ik met de kinderen pizza gegeten, terwijl we Frozen op de ‘tellie’ keken. Na het dessert (wat ijs dat ik in de vriezer vond) zijn we direct naar boven gegaan en hebben we onze tanden gepoetst, haar gekamd, boekjes gelezen en gaan slapen. Mimi gedroeg zich vanavond iets minder goed en was waarschijnlijk helemaal hyper en enthousiast. Eerst lag ze onder het avondeten te rollenbollen over de grond, daarna gooide ze voor de grap met haar tandenborstel, dan was ze helemaal hyper bij het verhaaltje voorlezen en kon ze niet stil zitten en daarna wilde ze niet stil zijn en is ze (volgens Aurie) een paar keer uit haar bed gegaan. Ik denk dat Mimi gewoon nog niet moe was, omdat ze vanmiddag in de auto lang had geslapen. Gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt om beiden meiden stil te krijgen en zijn ze snel in slaap gevallen.

  • 29 November 2015 - 11:15

    Petra Rullens:

    Super leuk Savanna om te lezen hoe fijn je eerste week bij je hostfamilie is verlopen! Je hebt al een hoop mensen ontmoet en wat prachtig dat de herten en kangoeroes in de tuin rondhupelen ;-). Geniet van elke dag daar in dat prachtige warme Australie, hier vandaag 12 gr met wind en regen. xxx

  • 29 November 2015 - 11:31

    Sijlvia:

    Heel leuk Hoe je schrijft. En fijn om te lezen dat je heel welkom bent ontvangen . Ik kijk al weer uit naar je volgende hoofdstuk van je boek . Dikke kus tante sijl

  • 29 November 2015 - 12:39

    Tante Nel Zonneveld-de Baat:

    Hallo Savanna,

    Wat fijn voor je dat je bij het lezen van jou verslag, bij een heel leuk gezin bent gekomen.
    Wij hebben genoten van je verhaal en kijken dan ook uit naar naar het volgende verslag.
    Ook van ons heel veel plezier en geniet ervan,zo jij met de kinderen omgaat,gaat het helemaal lukken hoor.

  • 29 November 2015 - 14:37

    Jessica Rullens:

    Heel leuk om te lezen hoe je het daar hebt. Je schrijft het zo dat ik er bijna zelf bij ben, en de foto's maken het helemaal af! Onwijs leuk en nog heel veel plezier met de kinderen xxxxx

  • 29 November 2015 - 19:05

    Joke:

    Hè Savanna wat heb je leuk geschreven!! En veel gedaan het lijkt wel of je er al een maand op heb zitten als ik dit allemaal lees, gaaf hoor. We vinden het allemaal heel leuk om te lezen. Maar het is wel druk hè. Leuk die kangaroes, maar we willen bewijs hè :-) FOTO's! Grappie natuurlijk heb je die gezien, onwijs leuk. Niet teveel van die leuke dingen hè want ik wordt steeds jaloerser. Wel een hele leuke familie lijkt me. We hopen snel weer van je te horen maar alleen als je er tijd voor hebt hoor! Want je bent behoorlijk druk. Hier alles oké vandaag naar Anouk en Erik geweest om hun mooie huisje te bewonderen. We zijn er met zijn alle geweest was leuk. Nou lieverd hele dikke kus en geniet ervan

  • 29 November 2015 - 22:26

    Jolanda:

    Hoi Savanna,

    Fijn om te lezen dat je bij leuke mensen zit. Groetjes van ons allemaal! R J Q B en E

  • 30 November 2015 - 15:07

    Mieke:

    Hoi Sananna,wat ontzettend leuk om te horen dat het zo goed gaat. Knap hoe je alles zo kunt onthouden allemaal. Je maakt zeker per dag wel wat aantekeningen.?
    Nog veel plezier verder. Ik wacht weer op je volgende verslag. Xxxx

  • 30 November 2015 - 16:20

    M & JC:

    Morning Savanna!

    Wat een lieve familie, wat een mooi huis, wat een mooie kamer, wat een gave omgeving, wat leuk om daar ook met de Kerst te zijn, wat leuk al die beesten, wat heerlijk dat weer. Geweldig! Lekker druk, in het begin komt alles tegelijk én alles in het Engels én dat moet je nog links rijden ook. Vet-cool!

    Petje af, hoe je het doet! Chapeau, niet alleen omdat je zo ver weg zit, maar met kinderen werken is niet makkelijk, ik zou daar ongeschikt voor zijn, veel te ongeduldig, wahhhh. Ik zou dan willen dat zij mij iedere dag leuk vinden en zo werkt het meestal niet, ook al doe ik nog zo leuk :-), althans...... dat denk ik dan.

    Bijna 5 december......

    Lig je 's-avonds in bed te denken,
    heeft Sint mij dit allemaal willen schenken?
    Is dit echt wat er op mijn verlanglijstje stond,
    is dit wat ik wil en is het gegrond?
    Dan word je 's-morgens wakker,
    en kijk je in de ogen van die kleine rakker.
    Savanna Com, Savanna Quick, Savanna Yes, Savanna No,
    Ja, dit avontuur is wel een heel fraai Sinterklaas-KADO!

    Je doet het fantastisch! Geniet ervan, knuffels xxx.

  • 05 December 2015 - 08:37

    Romy:

    Wat super vet allemaal savanna! Word er bijna een beetje jaloers van haha, lijkt me super vet om ook te doen. Ik hoop je het naar je zin blijft houden en ik kan niet wachten om je volgende verhalen te lezen!
    Geniet ervan!!XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savanna

Hier kunnen jullie al mijn avonturen lezen die ik mee ga maken in Australië. Hope you enjoy it!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 10614

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 20 Juni 2016

Au-pair en backpacken Australië

Landen bezocht: