7-20 maart - Reisverslag uit Red Hill South, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu 7-20 maart - Reisverslag uit Red Hill South, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu

7-20 maart

Blijf op de hoogte en volg Savanna

23 Maart 2016 | Australië, Red Hill South

Maandag 7 maart
Foto 1
De koelkast helemaal schoongemaakt en georganiseerd, ziet er stukken beter uit. Hopelijk blijft dat ook zo voor een tijdje haha.
Foto 2
Vandaag ook de grote boodschappen gedaan. Een paar keer heen en weer moeten lopen naar de auto om alles eruit te kunnen halen. En dit is alleen voor de eerste helft van de week…
Foto 3
De 13 koeien met 6 kalven samen met Luke naar een andere wei verplaatst, omdat er bijna geen gras meer is in diegene waar ze stonden.
Foto 4
Vandaag BBQ steak with Jacket Potatoes and Garlic – Crumbled tomatoes. Omdat de naam me heel erg aansprak heb ik ‘Dutch creamy’ aardappelen gekozen voor dit gerecht. Zeker goede keus! Jet had me nog geholpen met de BBQ, omdat ik te bang ben dat ik daar iets verkeerds mee doe. Steak was precies goed.

Dinsdag 8 maart
Foto 5
In de ochtend nog even bij de koetjes en kalfjes gekeken. Dit kalfje kwam net wat te drinken halen toen ik aankwam, zo schattig.
Foto 6
Vandaag, gelijk na de meiden af te hebben gedropt een ritje gemaakt met Roy. Alleen omdat hij niet helemaal lekker loopt en afgelopen week een dik been had, mocht ik alleen stappen. Je voelde ook wel dat hij in draf wat onregelmatig liep. Woensdag en donderdag heb ik ook een stapritje gemaakt.
Foto 7
Een tijdje geleden had Korinne me meegevraagd naar de Sunny Ridge Strawberry Farm, maar dat kwam er elke keer niet van. Nu eindelijk na 3 weken hadden we beiden tijd om te gaan. Ook Rafael en zijn vriend Steph kwamen mee.
Foto 8
Alle bakjes gevuld. Waren binnen een half uur al klaar met plukken. En dat was maar goed ook, want vandaag zou het 36 graden worden en om 11 uur voelde we dat al aardig.
Foto 9
Na afloop natuurlijk wel nog een lekker ijsje (mini-Knickerbocker Glory).
Foto 10
Omdat het zo heet was om eigenlijk veel werk te verrichten, besloten om nog een uurtje op het strand te bakken. Doordat er een windje stond, was het gelukkig niet te heet op het strand.
Foto 11
In de avond zijn we naar de BOAT CLUB geweest, waar de familie lid van is. Dit is een soort van clubhuis met keuken, tafels en stoelen en speelgoed voor de kinderen. Normaal gesproken zit het in de zomer helemaal vol, maar nu was er alleen één andere familie.
Foto 12
Voor het avondeten nog gezwommen met zijn alle. We hadden Wild spinach, potato and feta pie voor avondeten, alleen dit keer vergeten een foto te maken.

Woensdag 9 maart
Foto 13
Holly had geen lessen in de ochtend, waardoor ik haar later naar school heb gebracht in Mount Eliza. Lucy moest naar de stomerij en kantoorwinkel in Mornington, wat tussen Red Hill en Mount Eliza inligt, en is daarom met ons meegereden (ze mag nog een paar weken niet rijden). In Mornigton heeft Lucy me wat leuke winkeltjes laten zien en heeft ze ook de beste ijsjeszaak aangewezen, waar we natuurlijk wel gelijk een ijsje hebben gehaald. De bollen die je kreeg waren net zo groot als in Italië en net zo lekker!
Foto 14
Voor het avondeten ‘osso buco with mixed mushrooms’, ‘mash sweet potato’ en salade klaargemaakt. Iedereen was helemaal stil tijdens het eten, omdat ze zo aan het genieten waren. Dit recept is tot nu toe mijn favoriet.
Foto 15
Omdat dit echt een aanrader is, zal ik het recept met jullie delen!

Donderdag 10 maart
Foto 16
Voor avondeten Singapore Noodles klaargemaakt. Was ook zeker lekker.
Foto 17
Omdat we wat restjes over hadden, heb ik het voor de meiden in bakjes verdeeld, zodat ze het morgen op school voor lunch kunnen eten.
Vrijdag 11 maart
Foto 18
In de ochtend, gelijk na de kinderen af te hebben gezet, met de honden een wandeling van ruim een uur gemaakt op het pad achter het huis. Met een aardige pas erin had Peper moeite om ons bij te houden en liep daardoor vaak achter me, proberend ons hijgend bij te houden.
Foto 19
In een ander weiland hebben we nog 4 koeien met een stier staan. Omdat de dierenarts vandaag kwam om de koeien te checken, moesten we ze verplaatsen naar de bak daarachter op de foto, zodat we ze makkelijk vast kunnen zetten in de ‘crush’. Kristel is de hond van Luke en de puppy van Click en hielp ons met het verplaatsten van de koeien. Alleen was ze een beetje bang voor de grote enge beesten en was ze tegelijkertijd over enthousiast, waardoor ze niet de beste hulp was. De koeien renden namelijk door haar de verkeerde kant op.
Foto 20
De ‘crush’ had Luke pas zelf gebouwd en wordt nu voor het eerst gebruikt. Gelukkig werkte alles prima. Het was voor iedereen de vraag of de koeien zwanger waren, omdat ze misschien te dik waren om zwanger te kunnen worden. Nadat de dierenarts ze alle 4 gecheckt had, waren ze wonder boven wonder alle 4 al 3-4 maanden zwanger. Niemand had het echt verwacht, maar gelukkig goed nieuws.
Foto 21
Dit is de stier die samen met de koeien heeft gestaan. Niemand dacht dat hij wat gedaan zou hebben, omdat hij niet echt geliefd was bij de koeien. Geen van de koeien wilde bij hem staan en niemand heeft hem ook actief gezien.
Foto 22
Pepper komt op een of andere manier altijd achter me aan als ik ergens heen ga. Nadat Luke hem in zijn spiegels achter ons aanrennend had gespot, hebben we hem maar bij ons in de auto gelaten.
Foto 23
Voor het avondeten ‘Mussel pasta e fagioli’ klaargemaakt. Dit was voor het eerst sinds jaren dat ik weer mosselen heb gegeten en het was ook zeker voor het eerst dat ik ze klaar heb gemaakt. Ik had geen idee dat je mosselen moest ontharen en hoe je kon checken of ze niet meer leefden. Zo grappig om te zien als je op een open mossel tikt en hem vervolgens zelf te zien sluiten. Ik ben helemaal verliefd op dit gerecht. Na de eerste hap te hebben genomen, had ik meteen het gevoel alsof ik in Italië zat hmmm..
Foto 23
’s Avonds voor het eerst wezen kijken bij een van Jet haar basketbalwedstrijden. Echt niet normaal hoe snel dat gaat, hoe goed ze kunnen mikken en hoe grof ze spelen (ik denk dat iedere speler wel minstens 5 keer op de grond heeft gelegen). Was echt heel vet om te zien.

Zaterdag 12 maart
Vandaag werd ik vanzelf om 8 uur wakker en kon ik me rustig klaarmaken voordat Roxy er om 11 uur zou zijn. Bij mij thuis hebben we nog eventjes op kunnen tutten, voordat de lange rit naar de stad ging beginnen. Eerst hebben we Steph opgepikt en daarna Patricia. Omdat Roxy haar geld was vergeten, hebben we ook nog even snel een stop bij haar thuis gemaakt in Frankston. Verder onderweg zijn we ook een aantal keer gestopt om de prijzen te vergelijken in de drankzaken, die voor ons eigenlijk allemaal te duur waren. Ook zijn we een drive-in drankwinkel tegengekomen, wat ik nooit eerder had gezien. Helaas was het hier nog eens twee keer zo duur dan in normale zaken. Uiteindelijk zijn we om 4 uur bij Jonas aangekomen en hadden we snel een gratis parkeerplekje dichtbij kunnen vinden. Niet veel later waren Matthias en Rafael er ook. Bij Jonas thuis heb ik me nog even snel helemaal klaargemaakt voor vanavond en hebben we met zijn alle een drankje gedaan, voordat we om 6 uur vertrokken richting de haven voor een bootparty. De boot zou om 7 uur wegvaren en net toen we dachten het gered te hebben, waren we aan de verkeerde kant van de haven. Snel had ik nog even aan de telefoon gehangen met de DJ en de organisator, die ons de goede weg wezen en de boot een half uur op ons liet wachten. Gelukkig waren we dan uiteindelijk aan boord. Eenmaal op de boot kwamen we erachter dat Jonas er niet was, die blijkbaar de verkeerde kant op was gegaan. Het feestje op de boot duurde tot een uurtje of 11 en was echt heel erg gaaf. Na de bootparty was er nog een gratis afterparty bij Billboards, waar we gratis met bussen heen werden gebracht. Feestje is doorgegaan tot een uurtje of 4. Hierna hebben Roxy, Demi met wat vrienden en ik in de stad rondgelopen. De vrienden van Demi hadden Roxy en ik uiteindelijk om half 6 bij Jonas thuis afgezet. Wonder boven wonder was Jonas thuis gekomen en heeft hij de jongens vannacht binnen gelaten, waardoor Rafael voor ons de deur open kon doen. Heel erg genoten vandaag.
Zondag 13 maart
Om een uurtje of 10 ben ik me bed uitgegaan om Roxy eraan te herinneren dat ze op tijd thuis moest zijn voor een afspraak met haar host parents. Maar dat was eigenlijk niet nodig geweest, want de host parents hadden in de ochtend de afspraak gecanceld. Nu had ik per ongeluk wel iedereen wakker gemaakt en kon ikzelf ook niet meer slapen. Nadat iedereen een douche had genomen, zijn we rond 12 uur bij Jonas weggegaan. Vanaf hier zijn we eerst naar Mario zijn huis gereden om mijn tas af te geven, want ik blijf daar vanavond slapen. Daarna zijn we doorgereden naar de Queens Victoria market, waar we na een half uur zoeken eindelijk een gratis parkeerplekje konden vinden. Dit was de eerste keer voor mij op de markt. De markt is echt mega groot en heel erg sfeervol. Er was ook nog eens een Turks festival bezig, wat het alleen maar beter maakte. Op de markt heb ik eerst genoten van een koffie om een beetje wakker te worden en heb ik daarna voor lunch een maïskolf genomen. Na rond te hebben gelopen op de markt, ben ik ook nog eens geslaagd voor een paar nieuwe armbanden en een zilveren ketting. Rond een uurtje of 3 zijn we weer vertrokken naar een park waar Matthias al vaker is geweest en het ons aanraadde om er ook heen te gaan. Park was zeker mooi en hebben hier tot 6 uur met zijn alle gezeten. Roxy moest namelijk weer op tijd thuis zijn en heeft gelijk iedereen uit Mornington Peninsula meegenomen. Ik en Matthias bleven in Melbourne en zijn eerst Jonas wezen ophalen, voordat we met zijn drieën naar Moomba festival langs de Yarra rivier gingen. Moomba festival was een soort van grote kermis met allemaal activiteiten, zoals bandjes, silence disco, skateboard- en wakeboardwedstrijden. Ook was er rond uurtje of 10 nog vuurwerk. Helaas heb ik dit net gemist, omdat Jonas en ik de tijd helemaal waren vergeten nadat we waren gaan zitten voor een drankje. Om half 11 ben ik samen met Jonas naar Mario zijn flat gelopen, om mezelf om te kleden voor vanavond. Jonas is ook nog helemaal mee teruggelopen, maar is net voordat ik Mario ontmoette de andere richting opgegaan om terug thuis te komen. Met Mario ben ik ergens naar een rooftop barretje gegaan, waar we wat bij hebben gekletst. Mario gaat namelijk ergens deze week verder door naar Perth, wat betekent dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat ik hem nog zal zien en ik het daarom ook nog wel leuk vond om snel af te spreken. Na paar uurtjes gezeten te hebben, zijn we weer teruggegaan naar zijn flat, waar ik om een uurtje of 4 inslaap viel op de bank.


De week van 14-20 maart is wat hectischer verlopen dan verwacht. Maandagochtend kreeg ik te horen dat mijn opa was overleden. Gelijk toen ik van mijn ma het nieuws kreeg te horen heb ik haar verteld dat ik naar huis wilde komen. Maandagavond heb ik met de verzekering aan de telefoon gehangen en die hebben gelijk een vlucht geboekt voor dinsdagavond. Woensdagmiddag kwam ik aan en ben ik vanaf dat moment continu druk geweest. Donderdagavond waren de condoleances en vrijdag was de begrafenis. Ik stond er echt versteld van hoeveel mensen er aanwezig waren (rond de 300). Heel fijn om te zien hoeveel vrienden mijn opa heeft gekend. De begrafenis was heel erg mooi en ik ben heel dankbaar en blij dat ik hier bij heb kunnen zijn. De rest van de tijd in Nederland heb ik met zoveel mogelijk vrienden en familie doorgebracht. Was ook echt heel fijn om iedereen weer heel eventjes te zien na vier maanden. Zondagmiddag pakte ik mijn vlucht weer terug naar Australië, waar ik maandagavond weer aankwam.

  • 15 April 2016 - 21:34

    Petra Rullens:

    Ha Savanna, heb je blog net helemaal nog een keer goed doorgelezen. Het blijft leuk om te lezen wat je daar meemaakt en de fotos daarbij te zien.
    Ik vond het ook heel fijn dat je bij de begravenis aanwezig kon zijn en dat we je een paar dagen gezien hebben in Nederland.
    Veel plezier nog verder!
    Mamx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savanna

Hier kunnen jullie al mijn avonturen lezen die ik mee ga maken in Australië. Hope you enjoy it!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 10600

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 20 Juni 2016

Au-pair en backpacken Australië

Landen bezocht: