derde week Red Hill - Reisverslag uit Red Hill South, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu derde week Red Hill - Reisverslag uit Red Hill South, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu

derde week Red Hill

Blijf op de hoogte en volg Savanna

15 Februari 2016 | Australië, Red Hill South

Maandag 8 Februari:
Om half 8 de meiden weggebracht naar de bus. Thuis de keuken netjes gemaakt en voor mezelf en ei met groenten gebakken. Vervolgens ben ik weer begonnen met een weekplan voor het avondeten te maken en heb ik ook gelijk een boodschappenlijstje gemaakt. Nadat ik mijn boodschappenlijstje klaar had ben ik gelijk boodschappen gaan doen in Balnarring. Eenmaal terug heb ik me omgekleed om Roy te gaan rijden. Alleen wanneer ik naar de wei liep, stond hij niet samen met Biggins. Ik heb heel het terrein rondgelopen, toen ik hem uiteindelijk een paar weitjes achter Biggens vond aan de andere kant van de heuvel. Om half 1 zat ik er eindelijk op en heb ik tijdens het rijden allemaal overgangen geoefend. Het is goed te merken dat Roy gevoeliger reageert op alle hand- en beenhulpen dan Koh en dat is ook wel even wennen. Maar Roy rijdt echt heel fijn en soepel en is erg makkelijk nageeflijk te krijgen. Na het rijden heb ik Roy afgespoeld en weer terug gezet in de wei. Ook heb ik nog even de stallen aangeveegd en alvast het voer klaargezet voor vanavond. Inmiddels was het alweer lunchtijd en heb ik een sandwich klaargemaakt met sla, kip, tomaat en Donna’s zelfgemaakte relish. Deze heb ik meegenomen in de auto op weg naar Mount Eliza. Sandwich was heerlijk (vooral de relish). In Mount Eliza heb ik eerst groenten en fruit gekocht, voordat ik de meiden om half 4 van school kon oppikken. Thuis had Jet een half uurtje de tijd (waarin ik de keuken beetje heb opgeruimd) om haar spullen voor basketbal te pakken, zodat ik haar vervolgens naar haar training in Rosebud kon brengen. Terug thuis ben ik begonnen met het avondeten klaar te maken, dat Pastry patato and pea pie was dit keer. Zelf heb ik nog bacon en champignons aan het recept toegevoegd, omdat Holly hierom vroeg. Omdat ik nog nooit met Puffy Pastry heb gewerkt en geen idee had hoe het werkte, was de pastry een beetje mislukt. Ik zou, nadat de pastry in de oven was geweest, een soort van deksel uit moet snijden om de vulling er vervolgens in te kunnen doen, maar de pastry was veel te plat voor de vulling. Dus de vulling kwam er eigenlijk bovenuit, waardoor het er niet echt uitzag. Samen met Holly heb ik het recept geprobeerd en smaakte gelukkig wel goed. Daarna hebben we samen grappige video’s gekeken, voordat ik Jet om 9 uur weer in Rosebud moest oppikken. Thuis ben ik naar mijn slaapkamer gegaan en ben ik niet veel later gaan slapen.

Dinsdag 9 Februari:
Pepper in de nacht weer naar binnen geroepen, omdat hij zo erg aan het blaffen was en in mijn kamer laten slapen. Alleen bleek later niet zo’n heel goed idee te zijn, want midden in de nacht werd hij ineens actief, waardoor ik hem maar weer uit mijn kamer heb gelaten. Om 7 uur ging mijn wekker en half 8 heb ik de meiden weer naar de bus gebracht. Eenmaal thuis heb ik rustig kunnen ontbijten en me klaar kunnen maken. Heb zelfs nog half uurtje met mijn zusje kunnen bellen, wat altijd dolle pret is. Om 9 uur was Donna er alweer en heb ik voor haar, zoals gewoonlijk, een kopje koffie gezet. Ik ben om half 10 gelijk de stallen ingegaan en ben begonnen met het schoonmaken en invetten van 2 zadels. Op een of andere manier heb ik per ongeluk Roy’s dressuur- en springzadel schoongemaakt, i.p.v. Roy’s en Folly’s springzadel. Dus later deze week moet ik nog even inplannen om Folly haar zadel te doen. Om half 12 was ik weer binnen en hadden Donna en ik tegelijkertijd onze ‘morning tea’. Hierna heeft Donna met laten zien waar ik mijn lakens en overtrekken kon laten en heb ik, voordat Donna eraan ging beginnen, snel mijn eigen lakens en overtrekken vervangen. Rond 12 uur ben ik Roy gaan halen vanuit de wei. Omdat het wat verder lopen is, heb ik beiden uiteinden van het halstertouw aan het halster vastgemaakt en ben ik via het hek op zijn rug geklommen. Bij de stallen aangekomen heb ik hem vastgebonden en ben ik eerst alles een beetje op gaan ruimen en heb ik het voer alvast klaargemaakt voor vanavond. Daarna ben ik hem op gaan zadelen en ben ik naar buiten het pad opgegaan. Roy heeft aardig wat energie en altijd een goed tempo. Wanneer we bij een grote heuvel aankwamen werd hij zelfs nog meer voorwaarts, omdat ze normaal gesproken daar naar boven sprinten, wat ik ook maar heb gedaan. Ik gok dat ik ruim drie kwartier weg ben geweest en dat is ook wel voldoende voor Roy (hij heeft nog niet zo heel veel conditie). Terug heb ik hem afgezadeld, afgespoeld en weer terug in de wei gezet. Vervolgens binnen heb ik geluncht om half 2 en mijn boodschappenlijstje gecheckt. Na me te hebben omgekleed ben ik naar de supermarkt in Balnarring gereden en heb ik een paar spulletjes gehaald voor het avondeten. Op de weg naar huis kreeg ik van Lucy een berichtje dat er een kalf was geboren. Ik was zo enthousiast en ben meteen gaan kijken. De koe stond helemaal alleen in het weiland met haar kalf en van hoe het eruit zag in de verte leek het alsof ze een soort van nageboorte had. Maar toen ik dichterbij kwam en de zak al op de grond was gevallen, zag ik beentjes eruit steken. Ik heb gelijk Lucy gebeld, omdat het kalf best wel stil bleef liggen. Ze vertelde me dat ik de zak van hem af moest halen en moest proberen zijn luchtwegen vrij te maken. Maar toen ik de zak eraf haalde, zag ik dat de nek gedraaid was en dat het kalf al aardig stijf was (wat raar is als het net geboren zou zijn). Ondertussen had Lucy, Luke al gebeld (helpt ook hier op het terrein), die binnen 5 minuten bij me was. Hij bevestigde dat het kalf was overleden en er niks meer aan te doen was. Het is altijd erg lastig met tweelingen en dit kalf was vrijwel zeker al in de baarmoeder overleden. Voortaan ga ik 4x per dag (7AM, 11AM, 3PM, 8PM) checken bij de kudde koeien, want een paar van hen kunnen elk moment bevallen. Na het kalf met Luke op te hebben geruimd ben ik gelijk doorgereden naar de bushalte om de meiden op te halen. Terug thuis had Jet onthouden dat we vandaag Sticky Date Pudding zouden maken en pakte gelijk alle spullen uit de kast. Maar toen we wilde beginnen kwamen we er achter dat we ‘thickened cream’ miste. Samen zijn we snel naar de supermarkt gereden en heeft Jet ook nog ‘Lollies’ gehaald voor hun zwemcompetitie a.s. donderdag. Maar ‘Lollies’ was blijkbaar niet de lolly waar ik aandacht, maar is gewoon snoep in het algemeen. Thuis zijn we verder gegaan met de taart. Ondertussen, wanneer de taart in de oven was en Jet met de saus op de kookplaat bezig was, ben ik alweer begonnen met het avondeten. Voor vanavond hadden we een Mexican Ceaser Salad, met kip en bacon. De meiden waren weg van dit recept en zeker van de (avocado)saus die ik had gemaakt voor de salade. Gelukkig hadden we nog het dubbele over en kunnen Jet en Holly morgen wat mee naar school nemen en heb ik ook een yummie lunch. Na de keuken te hebben opgeruimd ben ik om 8 uur nog een keer bij de koeien wezen checken. Eerst kon ik de moeder met het kalf niet vinden en dacht ik aan alles wat gebeurd zou kunnen zijn, maar toen ik verder door de wei heen liep zag ik ze samen aan de andere kant staan, wat een opluchting was. Weer binnen was het tijd om de Sticky Date Pudding te proeven en hebben we met zijn drieën op het aanrecht zitten smikkelen. Na alles weer te hebben opgeruimd ben ik naar bed gegaan.

Woensdag 10 Februari:
Om 7 uur uit bed gegaan om de koeien te checken. Helaas nog geen nieuw kalf. Om half 8 Jet weggebracht naar de bus. Terug heb ik ontbeten en een boodschappenlijstje gemaakt. Vervolgens heb ik buiten de planten water gegeven en wat fruit geplukt. Daarna heb ik het balkonnetje naast mijn kamer schoongemaakt (bladeren weggeveegd, spullen verplaatst en beter plekje gegeven, rommel weggegooid). Rond 11 uur was ik klaar en heb ik nog even snel gedoucht en de koeien voor het laatst gecheckt. Voor onderweg een appel meegenomen en restjes van de salade van gister voor lunch. Om half 1 Holly op school afgezet in Mount Eliza (had allemaal vrije uren in de morgen). Daarna ben ik doorgereden naar tweedehands kledingzaakjes in Mornington. Hier heb ik een uurtje rond kunnen snuffelen en heb ik 2 truien (2 dollar per stuk) en een jurk (10 dollar) gescoord! Onderweg terug naar Mount Eliza heb ik nog even de tractorband bij de reperatiezaak afgegooit, want deze was, nadat ik hem had opgehaald, de volgende dag alweer lek. Wanneer ik bijna in Mount Eliza was en eigenlijk om 3 uur daar iemand zou ontmoeten, kreeg ik van Jet een sms dat ze haar basketbaloutfit was vergeten en of ik die kon ophalen thuis. Ik moet de meiden namelijk op school ophalen om half 5 en Jet gelijk naar basketbal rijden. De afspraak heb ik moeten cancelen en in haast heb ik in een half uur boodschappen gedaan in Mount Eliza. Daarna ben ik teruggereden (half uur), maar toen ik terug thuis kwam kreeg ik van Lucy een bericht dat Jet geen basketbaltraining had om 5 uur, maar een fotoshoot met haar team om 6. Dus zonder iets te hebben opgepikt ben ik weer naar Mount Eliza gereden en heb ik de meiden opgepikt en naar huis gebracht. Weer thuis heb ik alle boodschappen opgeruimd en nog even de koeien gecheckt. In het begin kon ik de pasgeboren kalf niet vinden, terwijl ik wel 8 koeien telde. Maar hij lag uiteindelijk lekker rustig in een hoekje van het weiland te slapen, waardoor ik weer kon ontspannen. Om 10 voor 6 zijn Jet en ik van huis weggereden naar Rosebud voor de fotoshoot. Hier zou ik wachten om Jet weer mee terug te nemen, omdat ze een fotosessie had om kwart over 6 en een om 7 uur. Maar om kwart over 7 kwam Jet naar me toe om te vertellen dat ze ineens training hadden en dat ik haar pas weer om 9 uur hoef op te halen. Dus iets na half 8 kwam ik helemaal gestrest thuis en heb ik snel eten gekookt (spaghetti carbonara). In alle haast die ik had was het ook nog helemaal mislukt en smaakte het nergens naar. Jonny en Holly hadden het wel opgegeten en durfde er denk niet veel van te zeggen, omdat ze zagen dat ik gestrest was. De rest van de spaghetti die ik over had heb ik in de prullenbak gegooid. Na de aanrecht te hebben afgenomen ben ik om 10 over half 9 weer in de auto gesprongen om Jet op te halen. Rond half 10 waren we terug en ben ik met de tweede sessie avondeten klaarmaken begonnen. Spaghetti heb ik opnieuw klaargemaakt en Johnny had de bacon al voor me gebakken (hadden geen carbonara meer). Om 10 uur kon Jet uiteindelijk avondeten en smaakte het volgens haar prima (geen idee of het echt zo was). Na de keuken wee te hebben opgeruimd ben ik om 11 uur mijn bed ingedoken. Hopelijk is het morgen een minder stressvolle dag.

Donderdag 11 Februari:
Om 7 uur de auto ingestapt en naar de koeien gereden. Koeien waren ook nog rustig aan het wakker worden en er waren nog steeds geen nieuwe kalfjes. Om half 8 de meiden naar de bus gereden. Terug thuis stond Lucy op het moment om weg te gaan naar Yoga en heb ik ook nog gedag kunnen zeggen. Na te hebben ontbeten ben ik naar mijn kamer gegaan om even wat tijd voor mezelf te nemen. Rond een uurtje of 11 weer terug de keuken in gegaan om uit te zoeken wat voor boodschappen ik nodig had en daarna naar de koeien gereden om te kijken hoe het gaat. Nog geen nieuwe kalfjes. Wel ben ik naar het kalfje in het andere weiland gereden (drachtige koeien staan apart van anderen), omdat hij helemaal alleen in het veld lag met zijn ma bij de andere koeien 200 meter verderop. Toen ik aankwam lopen bleef kalfje rustig liggen en kon ik gewoon naast haar liggen en aaien. Ik dacht dat het kalf niet helemaal lekker was en had voor de zekerheid Luke gebeld, die binnen 10 minuten er was. Maar toen Luke naar me toen kwam lopen, was het kalf bang, stond op en rende weg. Moeder kwam meteen aangelopen en niet veel later ging het kalf alweer drinken. Niks aan de hand dus. Daarna ben ik gelijk boodschappen gaan doen in Balnarring en heb ik ook gelijk weer paardenvoer gehaald. Eenmaal terug heb ik geluncht en ben ik vanaf half 2 tot 3 bezig geweest met voorbereidingen voor het avondeten. Het gerecht moet namelijk 5 uur in de oven. Om 3 uur ben ik weggereden naar Mount Eliza om Jet en haar vriendin Charlie af te zetten voor basketbaltraining in Dromana. Toen ik terug kwam ben ik bij de koeien gaan kijken en heb ik nog wat vocht toegevoegd aan het gerecht. Rond kwart voor 7 heb ik Jet weer opgepikt en rond half 8 was het avondeten klaar. Het gerecht heet Mexican beef chilli en was lekker, maar niet zo rijk van smaak als ik het verwacht. Rond kwart over 8 kwam Matthias (Franse au-pair) me oppikken en zouden we ergens naar wandelplek gaan. Maar het was kouder en eerder donker dan we hadden verwacht, dus zijn we naar een plek gereden waar heel veel kangoeroes te zien waren. Deze kangoeroes waren niet echt gevaarlijk en je kon heel dichtbij komen. Een kangoeroe had ook een baby in zijn buidel, zo lief. Hierna zijn we naar Dromana gereden en hebben we een kopje koffie gedaan. Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Rond half 12 was ik weer thuis. Toen ik langs Holly haar kamer liep, brandde het licht en zag ik dat ze nog wakker was. De reden hiervoor was dat ze net uit bed was gegaan, omdat een koe een kalf had gekregen en wat problemen ermee had. Dus met Johnny, Luke en Jet hebben ze het kalf eruit getrokken. Ook was er nog een ander kalf geboren die avond, maar zonder problemen.

Vrijdag 12 Februari:
Om 7 uur heb ik bij de koeien gecheckt, de nieuwe kalfjes zijn echt schattig. Om half 8 de kinderen naar de bus gebracht en terug heb ik ontbeten. Voordat Donna aankwam om 9 uur heb ik snel mijn droge was opgevouwen en mijn andere was uit de wasmachine gehaald en opgehangen, zodat ze ongestoord haar werk kon doen. Zoals gewoonlijk heb ik weer een kopje koffie gezet. Was wel weer even twijfelachtig hoe deze eruit zou komen, omdat ik opeens zag dat we een nieuw koffiezetapparaat hebben, maar werkte gelukkig bijna hetzelfde. Hierna heb ik gekeken naar een koud recept voor het avondeten, want ik ga vanavond de deur uit voor het avondeten. Van Donna vandaag een Zucchine Slice recept gekregen met courgette uit haar eigen moestuin, wat ik waarschijnlijk volgende week zal klaarmaken. Rond 11 uur ben ik de deur uitgegaan op weg naar de winkels. Eerst heb ik getankt in Balnarring, waar de creditcard werd geweigerd, omdat er geen saldo meer opstond. Dus heb ik het zelf voorgeschoten. Hierna ben ik naar een tweedhandskleding zaak gegaan ernaast, waar ik een T ‘shirt voor 2 dollar en een jurk voor 4 dollar heb gekocht. Bijna iedereen hier brengt zijn kleding naar een ‘op shop’ als diegene zijn kledingkast uitzoekt, waardoor er best nog wel veel leuke dingen tussen hangen. Als laatste ben ik boodschappen gaan doen in IGA, waar ik erachter kwam dat ik mijn boodschappenlijstje was vergeten. Gelukkig wist ik nog wel uit mijn hoofd wat ik moest hebben en hoefde ik niet terug naar huis daarvoor. Rond 1 uur was ik weer terug en heb ik gelijk de koeien gecheckt en het paardenvoer klaargemaakt. Nadat ik had geluncht, ben ik begonnen met het avondeten klaar te maken. Dit was een grote salade met gort, sinaasappel, citroen, bloemkool, courgette, ui, peen, gedroogde cranberries, mint, koriander, pijnboompitten en feta, wat echt heerlijk was. De salade was vol van smaak en elke hap smaakte anders. Rond 6 uur werd ik opgehaald door Rafael (franse au-pair), die een half uur te laat was. Blijkbaar is dat iets typisch voor Fransen. Eerst zijn we naar Frozen Yoghurt gereden, voordat we Demiroos om 7 uur in Mount Eliza hebben opgehaald. We zijn naar Saint Kilda gereden om daar penquins te kunnen zien, die daar blijkbaar zijn bij zonsondergang. Toen we daar aankwamen viel het eigenlijk een beetje tegen en konden we alleen net 2 hoofdjes ergens tussen de rotsen zien. Hierna kwam Sophie ook naar ons toe (was te laat voor de penquins) en hebben we nog uurtje voor ijszaak rondgehangen. Rond 11 uur kwam Declan me ophalen en zijn we naar zijn huis in Ringwood gereden, met een tussenstop in Fitzroy, waar we Soof thuis hebben afgezet.

Zaterdag 13 Februari:
Rond half 10 ben ik m’n bed uitgegaan en voelde ik me nog steeds heel erg moe. Declan had voor ontbijt pannenkoeken voor me klaarstaan, want hij was zelf al eerder de deur uit voor een meeting. Ondertussen heb ik beetje met Cathy rondgehangen (uitwisselingsstudent uit Koran), heel leuk meisje! Rond 11 uur was Declan terug en zijn we met de honden naar Warrandyte gegaan voor een wandeling langs de Yarra rivier. Eigenlijk zouden we naar 1000 steps gaan vandaag, maar het was veeltste heet (36 graden) om dat te doen. Op de terugweg zijn we bij een bakkerij naar binnen gegaan en heb ik een appeltaartje geluncht. Eenmaal in de auto terug naar huis zijn we ook nog gestopt bij 7-eleven en heb ik voor het eerst een Slurppee gedronken. Rond 2 uur waren we weer terug bij Declan, zodat hij zich om kon kleden en we Cathy mee konden nemen naar Savers en Salvo in Ringwood (tweedehands winkels). Hier heb ik een jurk gescoord voor 10 dollars en hakken voor 10 dollars. Outfit voor vanavond klaar. Op de weg terug naar Declan zijn huis hebben we Soof opgepikt op het treinstation. Bij Declan hebben we ons klaargemaakt om uit te gaan vanavond. Declan zijn zus, Orianne heeft zelfs mijn nagels gedaan. Rond uurtje of 8 hadden we diner met zijn ouders en zus. Dit was een curry en een magnum voor dessert. Na het avondeten heeft zijn vader ons afgezet bij Lucky Coq in South Yarra wat normaal gesproken een half uur duurt met de auto, maar vandaag een uur door al het drukke verkeer vanwege Valentijn en Saint Kilda festival. Erg leuke avond gehad, maar wel 5 blaren opgelopen door mijn nieuwe hakken. De rit terug naar huis was minder leuk, want duurde wel 2 uur. Eerst moesten we met taxi naar treinstation, waar we een half uur moesten wachten. Daarna moesten we een half uur op Flinderstreet op andere trein wachten en uiteindelijk moesten we nog een taxi pakken om thuis te komen. Rond 6 uur lag ik dan eindelijk in mijn bed.

Zondag 14 Februari:
Om 8 uur in de morgen was Declan zijn vriend, Alex er om te gaan zwemmen. Ik werd ook mee gevraagd, maar naar 2 uur slaap leek me dat niet een heel goed idee. Om 11 uur ben ik uiteindelijk mijn bed uitgegaan, de jongens waren toen alweer terug. Declan had ontbijt voor iedereen gemaakt (brood+salsa+bacon+ei). Na het ontbijt gingen de ouders, zus en Cathy weg naar een soort van adventure park. Niet veel later kreeg Declan een telefoontje dat ze een soort van fitnessbank langs de weg zagen staan, wat hij naar aan het zoeken was. Gelijk zijn we met zijn drieën de auto ingestapt en zagen de bank een straat verderop staan. We hebben geprobeerd de bank in de auto te krijgen, maar het paste net niet, waardoor we met open kofferbak terug naar huis moesten. Daarna heb ik mezelf klaargemaakt, mijn spullen ingepakt en de lakens in de was gegooid, zodat ik weer verder kon naar Saint Kilda. Rond half 2 reden we bij Declan thuis weg en heeft hij me op het treinstation afgezet. Ik had net de trein gemist, maar gelukkig hoefde ik maar 9 minuten te wachten. Na een paar minuten op het station te hebben gestaan, realiseerde ik me dat ik eerst meer spullen bij me had. Gelijk heb ik Declan opgebeld, die er een paar minuten later was, zodat ik mijn tas mee kon nemen dit keer. De treinreis naar Flindersstreet duurde 45 minuten. Op het treinstation stond Sophie al op me te wachten om mijn spullen terug te kunnen geven van gisteravond (paspoort, Myki cards en creditcard) en om vervolgens samen ergens te gaan lunchen. Ik had niet heel veel honger en heb bij de McCafé wat raisin toast gehaald. Na de lunch wilden we naar Saint Kilda festival en moesten we om daar te komen tram 12 pakken in Collinstreet. Alleen omdat het zo druk was en de trams overvol zaten moesten we een half uur wachten, voordat we de tram in konden. De tramrijder werd ook niet echt vrolijk van al de mensen aan boord, want ze zat constant boos door de speakers heen te schreeuwen dat alle mensen uit de dooropening weg moesten. Uiteindelijk waren we dan om half 5 in Saint Kilda. Alle straten waren afgezet en overal liepen mensen. Elk jaar trekt het Saint Kilda Festival zo’n 400.000 bezoekers. Er was een goeie sfeer en iedereen was vrolijk. Voordat we de rest van de groep gingen opzoeken, heb ik een ijsje gehaald. Matthias en Rafael zaten bij de Main Stage en waren gelukkig niet lastig te vinden. Vervolgens zijn we een stukje gaan lopen en waren we bekenden tegen gekomen, waar we mee op het strand zijn gaan zitten. Zo relaxt in de zon met muziek. Rond uurtje of half 8 zijn we naar een restaurant gegaan ‘Lentil eat anything’. Bij dit concept kan je een gerecht kiezen uit 6 opties en bepaal jezelf hoeveel (en of) je betaald voor het eten. De ruimte was erg klein, maar het wachten op een tafel duurde gelukkig maar 20 minuten. Vervolgens moesten we wel weer 40 minuten wachten op ons eten. Ik had Thali of the Day besteld en was erg goed. In het restaurant waren we met Matthias, Rafael, Sophie, Korinne (Amerikaanse au-pair) en Emily (Duitse au-pair). Rond half 10 waren we weer bij de auto met iedereen behalve Sophie (de rest woont allemaal in Mornington Peninsula). Rafael heeft Korinne en Emily thuis afgezet en heeft mij en Matthias naar zijn auto gebracht. Matthias heeft mij vervolgens thuis afgezet rond half 12 en is zelf doorgereden naar zijn huis in Sorrento.

  • 15 Februari 2016 - 14:50

    M & JC:

    Hoi Savanna,
    Wat vliegen de weken zeg.
    Het landleven zit in de genen! Touw aan halster, via hek op de rug van Roy geklommen en hiha naar de stal. Stoer hoor, heb je dan ook een cowboyhoed op? Koeien en kalfjes zoeken, je legt wel wat kilometers af.
    Een doodgeboren kalfje is wel heftig, maar knap hoe je dit weer hebt gedaan, weer een paar studiepunten in de pocket. Opa en Oma zijn trots op je, dat weet ik zeker!!!!
    Kangoeroes, pinguïns, LEUK!!! Eén grote dierentuin, wij moeten het doen met 2 vierkante meter Artis. Blijf op je hoede, niet overmoedig worden, het blijven beesten hè. Wel super cool allemaal.
    Ik las niets meer over je duim, is je duim weer helemaal de oude? Of heb je de ontsteking verplaatst naar de blaren op je voeten, fijn die nieuwe schoenen.
    Hier alles goed! Ik ga om de 3 weken met Lord Dragon op wedstrijd. Hij doet het goed, maar hij wordt ook steeds brutaler, bokken de capriool etc. Het gaat nog altijd goed, alleen zaterdag kon ik hem niet meer uitzitten, zat in galop en ineens uit het niets de capriool, suisde door de lucht, salto en het zand zat gelukkig alleen onder aan mijn voeten. Voeten, ja, ik ben op mijn voeten geland, stond ineens naast hem en kreeg een luid applaus. Hup er weer op en verder in galop. Hiha! Geen spierpijn helemaal niets, wij zullen maar zeggen dat deze act erbij hoorde. Moet hem wel gaan aanpakken, want de meters dat ik met hem mag meerijden worden steeds langer. Trainen dat hij iedere meter met MIJ mee gaat.
    Dan is het weer maandag en zie net je bericht en dacht typ even snel een berichtje terug, maar is iets langer geworden. Wij gaan weer een weekje knallen, weer keihard werken.
    Bedankt voor de recepten van deze week. Genieten van alle dingen die je meemaakt en dan met zulke fantastische zomerse temperaturen, wij zijn jalooooeeeeers. Dikke knuffel!!!!!!

  • 15 Februari 2016 - 20:34

    Gonneke:

    Hallo Savanna,
    Wat kan jij schrijven, zeg! Je maakt er ook van alles mee, daar down under........ maar het meest jaloers ben ik nu op de temperaturen. Wij krijgen hier een koude week met 's nachts vorst en jij loopt lekker buiten bij 30-en-nog-meer graden. Mazzelaar.
    Even een nieuwsgierig vraagje van mij: hebben ze daar in Australië nu echt heel andere huis-tuin- en keukenvogels als bij ons? In een boek over Australië las ik over allemaal mooie, fel gekleurde vogels. Zijn die er ook bij jou in Red Hill?
    Groetjes van Gonneke en Gerard

  • 16 Februari 2016 - 23:03

    Savanna Rullens:

    Hey M & JC,
    Heel erg bedankt voor alle lieve berichten telkens, is echt heel fijn om te lezen! :)
    Heb het zo erg naar me zin hier, heel erg relaxt!
    Helaas geen cowboyhoed, maar voel me er wel bijna een haha. Of meer een boerin soms haha.
    Met mijn duim gaat het nu top! De huid probeert nu weer om mijn duim heen te passen en is aan het herstellen (was helemaal uitgerekt natuurlijk). En van die blaren heb ik gelukkig niet zoveel last als van mijn duim toen (als ik die hakken maar laat staan haha).
    Oeh wauw! Jullie kunnen wel een circus in samen! Knap hoor om op de voetjes te landen, ik doe het je niet één twee drie na! Als ik terug ben wil ik zeker komen kijken naar jullie samen! Ben wel heel nieuwsgierig hihi. En dan kom ik gelijk een van mijn beste recepten klaarmaken (als het dan nog steeds zo goed is haha).
    Heel veel succes met werken!! Heel erg bedankt!
    Heel veel knuffels terug xxxxxxxx

  • 16 Februari 2016 - 23:05

    Savanna Rullens:

    Hey Gonneke,
    Haha ja de temperaturen zijn hier niet verkeerd! Gisteren was ik aan het klagen dat het kouder aan het worden was en dat het koud was (22 graden). Maar toen dacht ik weer even aan jullie en had ik ineens niet meer zoveel te klagen haha.
    Ze hebben hier inderdaad ook heel veel andere vogels! Zien er wat exotischer uit. Maar de normale vogeltjes hebben ze ook gewoon. Even kijken of ik een fototje heb, dan stuur ik hem even door! :).
    xxxxxxxxxxx

  • 28 Februari 2016 - 19:50

    Joke:

    he Savanna al een paar keer geprobeerd een berichtje te plaatsen maar op een of andere manier plaats ik het wel maar verschijnt het vervolgens niet in de reacties. Dus nogmaals :-) leuk geschreven weer en lijkt me ook wel hele leuke plek om te zijn. Fijn dat je lekker naar je zin hebt. En volgens mij kan je inmiddels heerlijk koken wil ik wel proeven als je terug bent he!!! Elke keer als ik het lees krijg ik trek, al dat lekkere fruit yammi. Met de paarden zal ook wel heel leuk zijn, zeker de buitenritten door de mooie natuur. Je hebt alweer heel wat ondernomen en gereisd. Wel vervelend van je duim maar gelukkig antibiotica dus nu maar hopen dat het snel over is. Geniet, maak lol, en...... We willen alles horen :-) !!! Dikke kus

  • 28 Februari 2016 - 19:54

    Joke:

    He het lukte nu wel 1 druk op de knop en bericht werd geaccepteerd. Dus kan ik nu nog wel even aanvullen dat je foto's prachtig zijn echt heel erg mooie natuur, alhoewel ik bij sommige zelf via de foto nog hoogtevrees krijg. Pas je op lief!!! Have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savanna

Hier kunnen jullie al mijn avonturen lezen die ik mee ga maken in Australië. Hope you enjoy it!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 10623

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 20 Juni 2016

Au-pair en backpacken Australië

Landen bezocht: