6e week alweer! - Reisverslag uit Red Hill South, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu 6e week alweer! - Reisverslag uit Red Hill South, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu

6e week alweer!

Blijf op de hoogte en volg Savanna

08 Maart 2016 | Australië, Red Hill South

Maandag 29 februari
Foto 1
In de ochtend zoals gewoonlijk weer de koeien gecheckt en voor de verandering was er weer eens een nieuw kalfje geboren. Alles zag er goed uit, behalve dat het kalfje niet gelijk dronk. Gelukkig heb ik hem de volgende dag wel zien drinken.
Foto 2
Vorige week ergens heeft de ute wat krassen op gelopen en vandaag ben ik op zoek gegaan naar een garage om een quote te krijgen voor het fixen ervan. Er was één in Mornington open en die vroeg 990 dollar voor het schuren en opnieuw verven van de zijkant. Dit is best wel prijzig en daarom ga ik van de week nog even verder zoeken naar andere zaken.
Foto 3
Vandaag had ik het met avondeten een beetje ingewikkeld gemaakt en was het allemaal een beetje mislukt. Het was de bedoeling om geroosterd biefstuk, groenten en een yorkshire pudding klaar te maken. Het enige wat iedereen wel kon waarderen was de saus en dat was dan nog wel het makkelijkste om klaar te maken.

Dinsdag 1 maart
Foto 4
Vandaag Roy uit de wei gehaald. De omgeving hier is zo mooi.
Foto 5
Om hem vervolgens te kunnen rijden. Zijn weer op buitenrit geweest en hebben aan het einde van het pad weer heuvel sprintjes gedaan. Je kon al voelen dat het vandaag aan het opwarmen was. Roy is echt zo’n schatje. Doet alles wat je van hem vraagt en is bang van niks.
Foto 6
Rond half 2 was de hoefsmid er voor Folly en Roy. Was weer tijd voor nieuwe hoefijzers. Vind het heel erg knap hoe hij heel de dag kan werken in 30 graden en hierbij ook nog eens een hete oven moet gebruiken. Toen hij net klaar was heb ik hem daarvoor nog wel een glas ijskoud water gegeven, kon hij wel heel erg waarderen.
Foto 7
Vandaag had ik een ‘Cypriot Grain Salad’ gemaakt met zelfgemaakte ‘sausage rolls’. In totaal aten we met zijn 6e, Ik, Lucy, Holly, Jet en 2 vriendinnen van hen. Iedereen was er helemaal weg van en ik kreeg ook veel complimenten voor de sausage rolls. Deze zijn namelijk heel populair in Australië. Lucy had ik ook heel erg blij gemaakt, omdat ik speciale ‘gluten-free puffy pastry’ had gevonden en zij nu na een aantal jaren weer een sausage roll kon eten. Al de sausage rolls waren op na het avondeten (alhoewel ik nog vulling over had en morgen meer zal maken) en de helft van de salade was nog over.
Foto 8
’s Avonds heb ik de 4 meiden naar Saint Kilda gereden om een concert van Passenger te zien. Ik zelf wilde naar CBD gaan om hier rond te hangen, maar het verkeer was er zo druk en ik werd er zo gek van, dat ik maar weer terug ben gereden naar Saint Kilda en hier mijn auto heb geparkeerd. Ik heb toen een klein uurtje bij Leo’s Spaghetti bar gezeten en genoten van een koffie. Hierna heb ik de meiden weer opgehaald, die helemaal enthousiast waren door het concert. Rond kwart over 12 waren we weer thuis. De 2 vriendinnen bleven slapen, want het was te laat om nog naar huis te gaan.

Woensdag 2 maart
Foto 9
In de ochtend moesten de paarden ingeladen worden om naar een speciale masseur of iemand te gaan om hun rug na te laten checken. Jet ging samen met haar vriendin Roy halen en besloot even langs ons te lopen voor een fotomomentje.
Foto 10
Door al het gedoe met de paarden, waren we te laat voor de schoolbus en moest ik de kinderen naar school rijden. Op de terugweg besloot ik door Mornington heen te rijden en daar rond te kijken op de markt (elke woensdag). Als je de markt afloopt kom je bij het strand uit, wat ook echt een schitterend gezicht is.
Foto 11
Verderop in diezelfde straat zit ook een zaakje ‘Vinnies’ en heb ik deze hakken gekocht voor maar 15 dollar (tweedehands). Ik had namelijk nog hakken nodig, want die andere die ik nu heb doen teveel pijn om nog een keer aan te moeten trekken. En deze zijn nog veel leuker ook.
Foto 12
OLIEBOLLEN! Ze hebben hier bijna alles wat ze ook in Nederland verkopen. Ze hebben zelfs stroopwafels en drop als je naar een grote supermarkt gaat.
Foto 13
Vandaag was een beetje gehaast, want Jet was per ongeluk teruggegaan met de schoolbus, terwijl ik beiden meiden vandaag op school zou ophalen. Hierdoor was Jet een half uur te laat op basketbaltraining en liep ik een half uur achter op mijn planning. Ook zouden we om kwart over 6 alweer weggaan, waardoor ik niet genoeg tijd had om iets fatsoenlijks in elkaar te zetten. Daarvoor hadden we voor het avondeten gestoofde penen en het overgebleven rundvlees en sausage rolls van deze week.
Foto 14
Met Lucy, Lucy’s vriendin (Nadette) en Holly naar de bioscoop in Rosebud geweest. Hier de film ‘spotlight’ gezien. Na het kijken van deze film heeft het woord ‘priester’ voor mij wel een grote negatieve lading gekregen. Was een erg goede aangrijpende film, geen wonder dat het nu al een Oscar heeft gewonnen.

Donderdag 3 maart
Foto 15
Na de kinderen bij de bushalte te hebben afgezet, ben ik met Lucy en de honden naar het strand geweest. Op het strand hadden we nog een andere vrouw ontmoet met 2 honden, die het hele stuk met ons mee hadden gelopen. Honden waren helemaal blij.
Foto 16
Nog een mooie foto met Pepper en zijn vriend in het zeewier. Dit is een van de minder mooie en viezere stranden. De mooiere stranden zijn verboden voor honden.
Foto 17
De hondjes zo meegenomen in de laadbak van de ute. Tijdens het rijden gingen de kopjes omhoog in de wind, super lief.
Foto 18
Vandaag wat dichter bij de kalfjes kunnen komen. Helemaal verliefd op die kleintjes.
Foto 19
Vanavond Risotto met spinazie en pancetta klaargemaakt. Was binnen 40 minuten klaar, gaf weinig troep en iedereen vond het heerlijk. Zeker een aanrader!

Vrijdag 4 maart
Foto 20
Dolly vandaag uit de wei gehaald, omdat de dierenarts weer langs komt om haar te checken
Foto 21
Hier staat Dolly in de ‘crush’ klaar om gecheckt te worden. De dierenarts liet ons zien dat ze nog steeds zwanger was en we konden zelfs al een kleine hartslag zien van de zygote. Over 2 weken komt de dierenarts weer terug en als het goed is zal de zygote dan groter zijn en kun je de hartslag beter zien.
Foto 22
Voor diner tamarind and coconut pork curry klaargemaakt. Samen met Jet avond gegeten, want Holly was op school voor een sportsevent (die ik later op moest halen), Lucy had een vriendin op bezoek en was daar gezellig mee aan het bij kletsen en Johnny bleef weer in de stad slapen. Nadat ik ’s avonds terugkwam van Jet wegbrengen en Holly ophalen, kreeg ik van Lucy te horen dat ze het avondeten heel erg lekker vond. Was zeker een goed recept!

Zaterdag 5 maart
Vandaag met Demi en Rafael vroeg in de ochtend naar Phillip Island vertrokken om onze dag daar door te brengen. Na bij het informatiecentrum te zijn geweest, zijn we gelijk doorgereden naar een surfschool op het eiland. Helaas was het getij alleen goed vroeg in de morgen en konden we vandaag geen surfles nemen. Hierna even gekeken bij Churchill Island en een stop gemaakt bij de Chocolat Factory. Om 12 uur waren we weer aan het begin van het eiland om de pelikanen gevoerd te zien worden. Was erg leuk om te zien en ik had zeker niet verwacht dat ze zo groot zouden zijn en zo dichtbij zouden komen. Na geluncht te hebben zijn we naar Woolami beach gegaan om hier vervolgens een wandeling te maken van 3 uur. Daarna nog even in het Cowes, dorpje op het eiland, rondgekeken en hier uiteindelijk avond gegeten. Na het avondeten zijn we door gereden naar The Nobbies om zeehonden te kunnen spotten, maar die waren er jammer genoeg niet. Wel heb ik dichtbij wallabies in het wild kunnen komen voor het eerst, wat echt super vet was. Om 7 uur waren we bij de Penquin Parade om ervoor te zorgen dat we een goed plekje konden bemachtigen. Hier zaten we op een tribune met honderden andere mensen af te wachten totdat de penquins eindelijk om half 9 tevoorschijn kwamen. Deze penquins worden ‘mini penquins’ genoemd en zijn maar 30 cm groot. Was zo lief om ze op het strand te zien lopen en ze telkens weer in het water te zien duiken.
Foto’s op facebook

Zondag 6 maart
Vandaag met Roxy en Rafael naar Moonlit sanctuary. Rond half 11 kwamen we daaraan en hebben we gelijk alle ‘encounters’ met de dieren geboekt die we wilde zien. Om 11 uur was de eerste en heb ik voor het eerst een koala geaait en geknuffelt. Ik dacht altijd dat koala’s heel zacht waren, maar de vacht is heel grof en het voelt alsof ze een bad nodig hebben. Vervolgens had ik mijn 2e ontmoeting om half 12 met de Python. Ook konden we in heel het park kangoeroes en wallaby’s voeren en aaien, omdat ze gewoon los rondliepen. Verder zijn we nog bij een uitleg geweest van de Tasmanian Devil, de Wombat en de Corella. Om half 3 was er een show genaamd ‘conservation in action’ waar ik barn owl, Barking owl, dingo en tawny frogmouth van dichtbij heb gezien. Hierna waren we eigenlijk wel weer uitgekeken en hebben we Roxy thuis afgezet, voordat Rafael en ik samen naar de stad zijn gegaan. Hier hebben we een beetje rondgehangen, totdat we Rafael zijn vriend konden ophalen van het vliegveld om half 11. Alles duurde wat langer dan verwacht, waardoor ik pas rond half 2 weer thuis was.
Foto’s op facebook

  • 08 Maart 2016 - 17:43

    Petra:

    Wat heb je weer een hoop meegemaakt en wat een leuke foto's!
    En mooie nieuwe high heels :-)))).
    Hoop dat je de deuk in de jute niet zelf hoef te betalen of was het niet jou fout?
    Geniet maar heerlijk daar voor je het weet ben je weer in Nederland. Super gaaf dat je dit allemaal mee mag maken. Dikke kus mamxxx

  • 11 Maart 2016 - 14:23

    M & JC:

    Haai Savanna!

    Het boek “Savanna in Australië” zit altijd weer vol verrassende elementen. Gaaf hoor en kijken al weer uit naar het volgende hoofdstuk. Zo leuk, zo ver weg, maar zo dichtbij 

    Wat een beestenspul, zag dat er in Australië ook ZOUTWATER krokodillen zijn, die zijn nog gevaarlijker dan de zoetwater Krokodillen, heftige beestjes daar. Dus altijd op je hoede blijven, ook al is de aaibaarheidsfactor 100%, laat dat maar aan Steve Irwin over.

    Zo’n mooie omgeving waar je zit, zelfs filmdecor geweest. Wist je dat er in 2010 een Western film is opgenomen in Red Hill? Misschien heeft Roy wel geacteerd.

    De weken vliegen voorbij en dan te bedenken dat je volgende week dinsdag jarig bent. JOEHOE, FEESTJE, FEESTJE, FEESTJE...F E E E E E E S T J E!!!!!! Een verrassingsbezoek zit er helaas niet in, dat zou wel super cool geweest zijn. Horen graag hoe je Red Hill-surprise party is geweest. Loopt het hele dorp uit? Live muziek? Moet je iets bijzonders aan? Ben je al zenuwachtig? Hahaha…. Wij zullen de 15e in ieder geval een borrel drinken; op je proosten, CHEERS !

    Geniet van alles en tot blogs. Alvast een hele dikke verjaardagsknuffel!!!! xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savanna

Hier kunnen jullie al mijn avonturen lezen die ik mee ga maken in Australië. Hope you enjoy it!

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 10619

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 20 Juni 2016

Au-pair en backpacken Australië

Landen bezocht: