2e werkweek in Red Hill - Reisverslag uit Red Hill South, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu 2e werkweek in Red Hill - Reisverslag uit Red Hill South, Australië van Savanna Rullens - WaarBenJij.nu

2e werkweek in Red Hill

Blijf op de hoogte en volg Savanna

07 Februari 2016 | Australië, Red Hill South

Woensdag 3 Februari:
Om 7 uur ging mijn wekker vandaag, zodat ik de meiden om half 8 kon wegbrengen naar de bus stop. Maar Jet liep achter, dus zijn we snel naar een andere bus stop gereden, waar we gelukkig wel op tijd waren. Eenmaal weer thuis heb ik ontbeten en mezelf klaargemaakt. Daarna ben ik naar de winkels gereden om boodschapjes te doen en om speedbeet voor de paarden te halen. Terug heb ik Roy en Folly uit de wei gehaald en in de stallen hun ‘floatboots’ aangetrokken. Toen ik om half 12 klaar stond, kwam Lucy verbaasd aangelopen en vroeg waarom de paarden daar stonden. Ze was vergeten te vertellen dat de afspraak gister was gecanceld en dat het niet meer nodig was. Omdat de dierenarts er was voor Dolly, heb ik haar snel naar de ‘crush’ gebracht. Hier heeft de dierenarts haar geïnsemineerd. Vervolgens heb ik alle drie de paarden weer in de wei gezet. Om 12 uur was ik zelf bij de dokter in Red Hill, om mijn duim te laten checken. Mijn kuur was net afgelopen, maar omdat mijn duim nog niet echt op deze kuur heeft gereageerd, heb ik een zwaardere antibioticakuur gekregen voor een week. Terug heb ik eerst geluncht, voordat ik de stallen heb aangeveegd, paardenvoer heb klaargemaakt en de dekjes heb gewassen. Omdat ik vanavond ook weer een druk programma heb, heb ik alvast wat voorbereidingen gedaan voor het avondeten. Rond 3 uur ben ik weggereden van huis en heb ik de vuilniszakken voor in de containers weggegooid, benzine getankt en autobanden gedropt voor reparatie bij een autozaak in Mornington. Daarna doorgereden naar Mount Eliza om fruit te halen en de meiden van school op te pikken om half 5. Holly heeft ons naar Jet haar training in Rosebud gereden (hier mag je voordat je je rijbewijs hebt en 16+ bent rondrijden op je ‘learners’ naast iemand met een volledig rijbewijs). Thuis ben ik begonnen met eten te koken (chili con carne). Om half 8 heb ik samen met Holly gegeten, was echt yummie! Om half 9 kwam Lucy terug van Yoga, precies toen ik weer weg moest om Jet op te halen van training. Jet voelde zich heel erg moe en dacht dat ze ziek aan het worden was.. Kinderen en ouders zijn heel dankbaar wat ik hier doe, voel me hier thuis .

Donderdag 4 Februari:
Om half 8 de meiden weer naar de schoolbus gebracht. Thuis gegeten en mijn medicijnen ingenomen. Daarna Folly haar eten gegeven en een wasje gedraaid. Wanneer Lucy de deur uitging om kwart over 10, ben ik naar de supermarkt in Balnarring gereden om snel wat boodschapjes te doen om koekjes te kunnen maken. Net na 11e was ik weer terug en stond de dierenarts al op me te wachten. Snel heb ik Dolly uit de wei gehaald en in de ‘crush’ geplaatst. Follikel was geovuleerd, waardoor het niet nodig was om haar nog een keer te insemineren. Wel heeft ze de baarmoeder uitgespoeld om infecties tegen te gaan en heb ik 3 injecties gekregen, die ze vanavond, morgenochtend en morgenavond moet krijgen, zodat de baarmoeder samentrekt om vocht eruit te krijgen. Over 2 weken komt de dierenarts terug om te checken of Dolly zwanger is en of er geen infecties zijn opgetreden. Nadat ik Dolly weer in de wei heb gezet ben ik verder gegaan met koekjesdeeg te maken, die ik in bakpapier moest oprollen en in de koelkast moest plaatsen om hard te worden. Vervolgens heb ik Folly en Roy in hun box geplaatst, omdat Holly en Lucy gelijk moeten vertrekken naar training als ze thuiskomen. Rond half 2 ben ik weggereden naar Mornington en heb ik daar even in de shops rondgekeken en een kaart gekocht, voordat ik de autobanden weer heb opgehaald en ben doorgereden naar Mount Eliza. Hier heb ik in de fruitshop wat spulletjes gehaald voor het avondeten. Om half 4 was ik op school om Jet en haar vriendin Charli op te halen en naar basketbaltraining te brengen in Dromana. Daarna doorgereden naar Balnarring om mijn kaart te posten. Eenmaal weer thuis heb ik het koekjesdeeg uit de koelkast gehaald, in plakjes gesneden en in de oven gestopt. Ondertussen ben ik alvast de groenten gaan snijden voor het avondeten. Na de koekjes uit de oven te hebben gehaald om af te koelen, ben ik naar Rosebud gereden om Jet weer op te halen van een wedstrijd. Thuis verder gegaan met het maken van Grilled Corn Salad, with mango, advocado, tomtaoes, goat cheese and quinoa. Om 8 uur was het avondeten klaar. Smaakte goed! Na de afwas te hebben gedaan ben ik naar mijn kamer gegaan.

Vrijdag 5 Februari:
Om half 8 meiden naar de bus gebracht en thuis ontbeten en antibiotica ingenomen. Hierna een tijdje met mijn ouders aan de telefoon gehangen. Voelde weer heel fijn om hen te hebben gesproken. Rond kwart over 9 ben ik met de honden een uurtje gaan wandelen op het wandel-/fiets-/ruiterpad dat achter hun terrein langs loopt. Toen ik terugkwam was Donna hier en heb ik voor de tweede keer de koffiemachine gebruikt om koffie voor haar te maken, wat nu lukte met minder rommel te maken. Zelf voelde ik me deze ochtend beetje duizelig en ziekjes in m’n maag, maar dat kan volgens Donna door de medicijnen komen. Nadat ik wat water had gedronken en een appel had genomen, voelde ik me wel al wat beter. Wel heb ik de dokter nog gebeld, omdat ik nieuwsgierig was om wat voor bacterie het ging. Blijkbaar had ik gewoon pech, omdat de Staphylococcus Aureus bacterie op 30% van de mensen hun huid voorkomt en gewoon op een of andere manier in mijn nagelriem is gekomen. Ze bevestigde wel dat ik nu de juiste antibiotica gebruik, wat ik zelf ook kan zien, omdat de infectie en de grootte van mijn duim afneemt. Rond half 12 ben ik naar de stallen gegaan om Roy en Folly’s hoofdstel schoon te maken en in te vetten. Dit kostte me aardig wat tijd (2 uurtjes), maar ze zien er wel weer goed als nieuw uit. Om half 2 gaan lunchen. Hierna een boodschappenlijstje gemaakt en wat spulletjes gekocht voor het avondeten in de supermarkt en de fruitshop in Mount Eliza.Ik had helaas geen tijd meer om naar de viszaak te gaan. Om half 4 Holly en Jet van school opgehaald en samen met hun naar de viszaak gereden, waar ik zalm heb gehaald voor vanavond. Vandaag was een warme dag en ik was niet zo slim om mijn lange zwarte broek aan te houden, waardoor ik me een beetje oververhit voelde. Thuis ben ik begonnen met zalmgerecht klaar te maken, zodat we om half 7 konden eten. Jet en Lucy moesten namelijk om 7 uur weg voor een basketbalwedstrijd. Niet veel later nadat ze waren vertrokken, kwam Johnny thuis en had ik mijn gember en pastinaak soep klaar. Johnny vond de soep erg lekker, maar houdt van gekruid eten, terwijl Holly een compleet tegenovergestelde smaak heeft. Uiteindelijk heeft Holly de soep wel gegeten, omdat het gezond is voor je en je lichaam reinigt. Na het avondeten hebben we met z’n 3tjes snel de afwas gedaan, zodat we met zijn alle film konden kijken (James Bond – Casino Royal). Rond 11 uur lag ik in mijn bed.

Zaterdag 6 Februari:
Heb er voor gekozen om het weekend bij de familie te blijven, omdat ik nog niks had gepland en een beetje te moe was om plannen te maken. Om 6 uur ging mijn wekker vandaag. Lucy had me gevraagd om met haar, Holly en Jet mee te gaan naar Yoga en ik was wel erg nieuwsgierig wat ze daar allemaal deden. De les begon om 7 uur en het was voor het eerst dat ze niet genoeg ‘hammock’ hadden voor de mensen die opkwamen dagen, waardoor niet iedereen mee kon doen. In principe was het Yoga met een soort doek, waar we op allemaal verschillende manieren in hingen en bewegingen in maakte. Het was best wel leuk om te doen, alleen met de oefeningen waar we ondersteboven bij hingen voelde ik me niet zo lekker (denk door antibiotica). Om kwart voor 9 zijn we dan net voor het einde van de les snel vertrokken, omdat Holly en Lucy weg moesten voor een paardrijles. Thuis heb ik snel Folly uit de wei gehaald en Jet, Roy. Hierna ben ik gaan slapen voor 2 uurtjes om mezelf weer wat beter te voelen. Dutje had gelukkig geholpen en ik voelde me al wat levendiger. Toen ik in de keuken kwam was Jet bezig met brownies te maken, yummie! Maar eerst heb ik een snack gemaakt (appel-rozijnen-kaneel) en zijn we de eerste film van Lord of the Rings gaan kijken. Halverwege de film was de brownie klaar en hebben we gelijk een stuk warme brownie genomen, die echt verrukkelijk was. Na een tijdje film te hebben gekeken, nam onze concentratie een beetje af en zijn we maar gestopt met kijken. Ik heb vervolgens op internet al beetje rondgekeken voor wat ik volgende week wil klaarmaken voor het avondeten en heb al een beetje een idee. Nadat Holly en Lucy weer terug zijn gekomen, ben ik met Holly en Jet ‘Pretty Little Liars’ gaan kijken. Alleen toen we al een half uur aan het kijken waren, kwam ik erachter dat we seizoen 4 aan het kijken waren. Maar omdat dit het enige seizoen was dat ze hadden, zijn we het maar verder gaan kijken. Gelukkig hadden ze een goed terugkijk stuk van de andere drie seizoenen die anderhalf uur duurde en kregen we het verhaal wel mee. Rond uurtje of 8 hebben we de afleveringen gepauzeerd en zijn we wat te eten gaan halen voor onszelf in de keuken en heeft Jet de paarden gevoerd. Na een uurtje zijn we weer verder gaan kijken tot een uurtje of 11. Deze serie is zo verslavend.

Zondag 7 Februari:
Midden in de nacht wakker geworden, omdat Pepper niet kon stoppen met blaffen. Na hem binnen te hebben gehaald kon ik gelukkig weer verder slapen. Uit mezelf werd ik in de ochtend om half 9 al wakker, maar omdat ik meer slaap nodig had ben ik blijven liggen tot uurtje of 10. Wanneer ik uit bed kwam, stond Pepper over enthousiast naast me te kwispelen, wat mijn dag gelijk goedmaakte. Wanneer ik me klaar had gemaakt heb ik Weetbix ontbeten. Ondertussen was Lucy een Spaanse omelet aan het klaarmaken en uitgedeeld aan iedereen (ik sloeg af, want had al ontbeten). Johnny had een picknick tafel in de tuin klaar gezet, waar we met zijn alle aan hebben ontbeten. Daarna zijn we naar binnen gegaan en zijn we met Lucy ‘Pretty Little Liars’ gaan kijken, om haar te laten zien wat het was. Bijna aan het einde van de aflevering kwam Sylvie binnen, die voorstelde om die middag bij haar zwembad rond te hangen. Nadat we een wrap hadden gegeten voor lunch (Johnny klaargemaakt) zijn we vertrokken naar Sylvie. Hier zijn we gelijk het zwembad ingedoken, wat heerlijk was op een warme dag als vandaag. Nadat we wat hebben gezond, in het zwembad hebben rondgedold ,en Holly mij een soort van zeemeerminbeweging had geleerd, zijn we naar binnen gegaan voor een snack en om Pretty Little Liars verder te kijken. Rond 6 uur waren we weer terug thuis. Ben naar mijn kamer gegaan voor een klein beetje rust en om 8 uur weer naar de rest gegaan voor het avondeten. Johnny had biefstuk met groenten klaargemaakt, was erg goed! Daarna hebben Holly, Jet en ik onze laarzen aangetrokken en zijn we met de buggy (met Pepper op mijn schoot) naar de andere kant van de wei gereden om bramen te plukken. Er waren zoveel bramen, dat we een hele kom ermee konden vullen. De bramen hebben we gebruikt voor dessert, naast wat vanille-ijs. Na dit te hebben geproefd, waren al de doornsteken het zeker waard. Rond half 11 weer in dromenland.

• 10 Februari 2016 - 13:06

Guus Van Der Helm:

Hoi Savanna,
    Leuk om iedere keer je blog te lezen.
    Veel plezier en succes daar verder.

• 11 Februari 2016 - 14:39

M & JC:

Hoi Savanna,

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je grote broer! Hiep, hiep, hoera!

Wat een leuk gezin en die omgeving en met paarden en koeien en honden en dierenarts en al die contacten, wow!

Deze “overplaatsing” past echt bij jou en wat doe je veel en wat kun je lekker koken! Als je terug bent, wil je dan ook au-pair bij ons komen, dan zullen wij frans spreken, ook een fijne taal 
    Alleen die Huntsman spin, ja dat zouden wij ook wel een dingetje vinden, maar die hebben wij in Monster (nog) niet, dus niet meenemen in je bagage straks.

Hopelijk is je duim weer snel de oude, even goed in de gaten houden, beterschap.

Ontzettend leuk om je verhaal te lezen, je kunt altijd nog wereldreizer en schrijver worden, maar als kok, facilitair manager etc. kan ook heel goed en als klap op de vuurpijl Dierenartsassistente, dus je eerste studiepunten zijn al binnen :-)

Oh, weten zij al wanneer je jarig bent, heb je het al opgeschreven op de kalender? PARTY-TIME!

Zo, crea-bea en harde werker, wij wensen je veel plezier in het uitgestrekte Australia en die verkeerde trein, ach ja, je moet toch iets doen als je nooooooog meer van de omgeving wil zien. Goed gedaan! Dikke knuffel kanjer! Veel liefs uit Monster.

• 11 Februari 2016 - 14:40

M & JC :

...en euh ik blijf je recepten volgen, dan eten wij ook een keer jammie, jammie :-)